فرماندار شهرستان خاتم گفت: یکی از اهداف دانشگاه‌های فنی وحرفه‌ای پرورش نیروی خلاق در جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  جواد میربهبودی، فرماندار شهرستان خاتم در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده فنی کشاورزی امین خاتم با اشاره به نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کار آفرینی و جذب دانشجویان به بازار کار گفت: مهارت آموزی وکار آفرینی جزو اهداف دانشگاه‌های فنی وحرفه‌ای با رویکرد پرورش نیروی خلاق در جامعه است.

او افزود: در حال حاضر ٩٠٠ دانشجو در سه مرکز آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی، آموزشکده فنی کشاورزی امین و دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند.

همچنین داوود عندلیب، رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان یزد بیان کرد: دانشگاه محور توسعه وپیشرفت هر جامعه است چرا که تامین نیروی متخصص و کار آمد به منظور توسعه و پیشرفت، محصول دانشگاه است.

عندلیب اظهارداشت: دانشگاه فنی وحرفه‌ای به عنوان یک دانشگاه مهارت محور و کار آفرین افق‌های وسیعی برای توسعه آبادانی و پیشرفت کشور دارد.

او با اشاره به پتانسیل‌های شهرستان خاتم در حوزه کشاورزی و دامداری، افزود: با پرورش نخبگان در دانشکده فنی کشاورزی شهرستان می‌توان مسائل را در این دو حوزه به صورت مدرن حل و زمینه اشتغال پایدار در منطقه را فراهم کرد.

عندلیب در ادامه افزایش رشته‌های دانشکده با توجه به نیاز شهرستان، استفاده از استارتاپ‌ها به منظور تولید، صادرات و بازار یابی محصولات و استفاده از کمک‌های خیری در امور آموزشی را مورد تاکید قرار داد.

در پایان از خدمات رامین تیموری رئیس سابق دانشکده امین شهرستان قدردانی شد و محمد حسین محمودی بعنوان رئیس جدید این دانشکده معرفی شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.