سرپرست فرمانداری نیر از استقرار ۲۳ دستگاه خودرو سنگین و نیمه‌سنگین برفروبی در جاده‌های ارتباطی این شهرستان با اجرای طرح امداد زمستانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شجاع اقبالی، سرپرست فرمانداری نیر امروز در رژه خودرویی بمناسبت گرامیداشت روز راهداری گفت: گروه‌های راهداری زمستانی با هدف ایمنی تردد، پیشگیری از بروز حوادث جاده‌ای، کمک به مسافران و رانندگان، اجرای دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی و امدادرسانی در مواقع وقوع حوادث غیرمترقبه فعالیت می‌کنند.

او افزود: شهرستان نیر ۴۲۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد و ۳۶ راهدار برای ارائه خدمات به مسافران آماده شده‌اند.

اقبالی یکی از مسیر‌های پرتردد استان اردبیل را گردنه صائین در جاده نیر - سراب دانست که در زمان بارش برف و کولاک مشکلاتی برای رانندگان عبوری ایجاد می‌کند.

سرپرست فرمانداری نیر بر لزوم استقرار یک دستگاه جرثقیل سنگین در گردنه صائین اشاره کرد و گفت: برخی مواقع خودرو‌های سنگین در زمان بارش برف و کولاک در این مسیر کنترل خود را از دست داده و قیچی می‌کنند و استقرار یک دستگاه جرثقیل سنگین برای پیشگیری از بروز ترافیک ضرورت دارد.

اقبالی بیان کرد: در اجرای طرح زمستانی از ۱۳۳ سامانه هوشمند نظارت و کنترل راه‌ها استفاده خواهد شد.

او از مردم خواست با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی قبل از سفر حتما با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.