تماس‌های واتساپی، کلاهبرداری‌های میلیونی

سرپرست پلیس فتای البرز از شناسایی و انهدام باند کلاهبرداران حرفه‌ای واتساپی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، سرپرست پلیس فتای البرز گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان با مرجوعه قضایی به پلیس فتا مبنی بر این که شخصی ناشناسی طریق واتساپ تماس گرفته و با این عنوان که شماره تلفن شما به علت خوش حسابی در قرعه کشی شرکت همراه اول برنده ۹ میلیون تومان جایزه شده است، با سخنان فریبنده اطلاعات ۳ حساب بانکی آن‌ها را برای واریز جایزه دریافت و در ادامه موجودی آن‌ها را خالی کرده است.

او افزود: با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به پرونده و شناسایی تماس گیرنده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرپرست پلیس فتای استان البرز گفت: با بررسی‌های تخصصی، مشخص شد متهمان این پرونده‌ها به صورت باندی و از طریق واتساپ با شکات تماس گرفته و برای جلب اعتماد شهروندان، از آرم سازمان صدا و سیما به عنوان تصویر پروفایل خود استفاده می کرده و شهروندان نیز پس از مشاهده آرم صدا و سیما به این افراد اعتماد کرده اند.

سرهنگ جلیلیان گفت: کلاهبرداران پس از فریب مال باختگان در سراسر کشور و گرفتن اطلاعات بانکی اقدام به خالی کردن حساب آن‌ها کرده و سپس وجوه واریزی را از طریق دستگاه پوز فروشگاه‌ها صرف خرید کالا، کارت هدیه و خرید سکه کرده اند.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات گسترده پلیسی در نهایت نامبرده را در یکی از باغ ویلا‌های کرج شناسایی و طی یک اقدام غافلگیرانه وی را دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد چندین دستگاه گوشی تلفن همراه و تعدادی کارت بانکی به اسم افراد مختلف کشف شد.

سرهنگ جلیلیان با اشاره به این که متهمان با این روش تا کنون اقدام به ۱۰ میلیارد کلاهبرداری از مال باختگان کرده اند، گفت: تا کنون ۵۰ نفر مالباخته شناسایی شده است و تلاش برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.