میز چک اوت فروشگاهی که به آن میز کانتر فروش نیز می‌گویند، همانند سایر تجهیزات فروشگاهی مانند قفسه فروشگاهی، قفسه هایپری، قفسه انباری، استندها و سبدهای خرید ودیگر تجهیزات، یکی از ملزومات اصلی فروشگاهی محسوب می‌گردد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میز چک اوت فروشگاهی که به آن میز کانتر فروش نیز می‌گویند، همانند سایر تجهیزات فروشگاهی مانند قفسه فروشگاهی، قفسه هایپری، قفسه انباری، استندها و سبدهای خرید ودیگر تجهیزات، یکی از ملزومات اصلی فروشگاهی محسوب می‌گردد. در فروشگاه‌ها و هایپر مارکت‌های بزرگ، مانند فروشگاه شهروند، فروشگاه رفاه و سایر فروشگاه‌ها که دارای مشتری‌های فراوان هستند، میز چک اوت فروشگاهی یا همان میز صندوق یکی از حیاتی‌ترین و اصلی‌ترین تجهیزات کار محسوب می‌گردد و سرعت کار صندوق‌دار را افزایش می‌دهد. این امر مانع تجمع مشتری در قسمت صندوق، جهت تسویه حساب نیز می‌شود.

میز چک اوت فروشگاهی دارای ابعاد و اندازه‌های متفاوت و با استاندارد است که برای هر نوع مکانی چه کوچک و چه بزرگ قابل استفاده می‌باشد. میز چک اوت فروشگاهی شامل انواع میزچک اوت ثابت یا همان بدون نقاله و میزچک اوت نوار نقاله دار یا همان متحرک است. در میز چک اوت فروشگاهی مدل ثابت نوار نقاله و موتور وجود ندارد و به اصطلاح به آن اکسپرس نیز می‌گویند. این نوع از میز چک اوت‌ها به علت اینکه فضای کمی اشغال می‌کند، مناسب فروشگاه‌های کوچک نیز می‌باشند. این نوع میز کانتر با مدل‌های ساده و پیشرفته در بازار موجود است. در میز چک اوت فروشگاهی مدل نقاله دار سه بخش اصلی صندوق فروشگاهی، نوار نقاله و قسمت تخلیه وجود دارد. این میزها از یک موتور جهت حرکت نقاله بهره می‌برند که روند کار صندوق‌دار را سرعت می‌بخشد. در زمان خرید این کالا به غیر از مدل و برند و رنگ آن به موارد زیر نیز حتما توجه کنید و مطمئن شوید که میز چک اوت فروشگاهی شما دارای این خصوصیات باشد. این موارد شامل:

ورق استراچکر، گارانتی، سیستم قطع کن، کیفیت و ضخامت خوب، عایق جانبی نوار نقاله، میزان سرعت و حرکت مناسب، سیستم مکانیزه مانند نمایشگر بارکدخوان، ابعاد و تجهیزات کنترلی هوشمند مناسب فروشگاه شما، داشتن هنگر آویز، پایه جهت کارت خوان، زیر پایی برای صندوق‌دار، صفحه غیر فعال سازی جهت بارکد و کنسول‌هایی جهت قرار دادن انواع سخت افزارها می‌باشد.

در کنار میز چک اوت فروشگاهی، لوازم و تجهیزات دیگری برای داشتن یک فروشگاه مجهز و مدرن نیاز است. یکی از این تجهیزات انواع قفسه‌هاست. قفسه فروشگاهی، قفسه هایپری و قفسه انباری هر کدام جهت کاربردهای متفاوت و برای فروشگاه‌ها خریداری می‌شوند؛ که در زیر به طور خلاصه به خصوصیات آن‌ها می‌پردازیم.

قفسه فروشگاهی

قفسه فروشگاهی جهت نظم بخشیدن به کالاهای داخل هایپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ طراحی شده‌اند و به مشتری کمک می‌کند که به راحتی کالای مورد نظر خود را بدون اتلاف وقت پیدا کند. این امر موجب رضایت مشتری شده و صرفه‌جویی در وقت و زمان هنگام خرید را برای مشتریان را به همراه دارد. انواع قفسه فروشگاهی به شرح زیر است:

قفسه فروشگاهی صندوقی، قفسه فروشگاهی خشکبار، قفسه فروشگاهی حبوبات و غلات، قفسه فروشگاهی دوطرفه، قفسه فروشگاهی پوشاک، قفسه فروشگاهی گرد، قفسه سبزی‌جات و صیفی‌جات، قفسه انواع نان، قفسه فروشگاهی کنار سالنی خود ایستا.

از مزیت‌های داشتن قفسه فروشگاهی می‌توان به انتخاب آسان محصول، مشاهده تمامی محصولات، طبقه بندی محصولات، ایجاد سازماندهی در فروشگاه اشاره کرد.

قفسه هایپری

میزچک اوت فروشگاهی چیست و کاربرد قفسه در فروشگاه‌های بزرگ به چه صورت است؟!

فروشگاه‌های بسیار بزرگ که به آن‌ها هایپر مارکت می‌گویند از تجهیزات بزرگ‌تر و کارآمدتر برای رفاه حال مشتریان و کارکنان خوداستفاده می‌کنند. این فروشگاه‌ها علاوه بر تجهیزاتی نظیر میزچک اوت فروشگاهی، از قفسه‌هایی با ابعاد خیلی بزرگ‌تر از قفسه فروشگاهی استفاده می‌کنند. این قفسه‌ها در ابعاد حدود سی در شصت و یا حدود چهل در هشتاد طراحی شده‌اند. قفسه هایپری دارای کیفیت و مقاومت بالا بوده و کف آن از نوع ورق‌های فلزی و محکم با ابعاد طولی و عرضی بسیار بالا تعبیه شده است. این قفسه‌ها اکثرا از جنس فلز بوده و به صورت بی رنگ و قابل شستشو ساخته می‌شوند؛ چون دارای وزن بالاست. نصب این قفسه در داخل خود فروشگاه‌ها انجام می‌شود و بصورت آماده فروخته نمی‌شود. این قفسه‌ها معمولا دو طرفه بوده یعنی هم پشت و هم از جلو دارای قفسه است و باعث می‌شود در فضای داخلی سالن صرفه جویی گردد علاوه بر نظم بخشیدن کالای داخل فروشگاه توسط این قفسه‌های دوطرفه، کالاهایی که از یک خانواده هستند می‌توانند رو به روی هم چیده شوند. از انواع این قفسه‌ها می‌توان به قفسه‌های تک محصولی، قفسه‌های مخصوص کالسکه و سبد دستی خرید، قفسه‌های هایپری منحنی شکل و ساده اشاره کرد.

قفسه انباری

قفسه انباری بر خلاف تجهیزاتی نظیر قفسه هایپری و قفسه فروشگاهی و یا میز چک اوت فروشگاهی تنها برای فروشگاه‌ها طراحی نشده بلکه از آن در تمامی صنایع و کارخانه‌جات بزرگ و حتی به صورت خانگی استفاده می‌شود. این قفسه‌ها دارای سازه‌های بسیار مقاوم از جنس فلز می‌باشند که برای چیدمان و نگهداری کالاها و اقلام مختلف داخل انبار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مزیت‌های قفسه انباری می‌توان به استفاده بهینه از فضای انبار و افزایش راندمان و بازدهی انبارداری و همچنین کاهش در هزینه‌های اقتصادی و زمانی اشاره کرد. سیستم قفسه انباری بر اساس ساختار کلی و نحوه قرارگیری آن روی سطح زمین به دو گروه اساسی تقسیم می‌شود:

میزچک اوت فروشگاهی چیست و کاربرد قفسه در فروشگاه‌های بزرگ به چه صورت است؟!

  • قفسه ‌بندی ثابت انبار؛ که در آن اتصالات بسیار مقاوم و محکم به صورت ثابت بر روی زمین قرار می‌گیرند و امکان حرکت برای آن وجود ندارد.
  • قفسه بندی متحرک ویرایش؛ نوعی دیگر از قفسه انباری است و ردیف آن متحرک ساخته شده است و برای جابه جایی هر ردیف تنها به اندازه یک راهرو در ساخت آن در نظر گرفته شده است. تمام قفسه‌ها بر روی یک شاسی متحرک نصب می‌گردد و بین آن‌ها هیچ راهرویی وجود ندارد. از مهم‌ترین کاربرد آن در قفسه بندی ابزار آلات و قطعات یدکی سبک و یا بایگانی‌های ادارات می‌توان اشاره نمود.

همه چیز درباره شرکت قفسه کرج

شرکت قفسه کرج( ghafasekaraj.com ) با سابقه طولانی در امر تولید و عرضه تجهیزات فروشگاهی که دارد می‌تواند به شما در امر خرید میز چک اوت فروشگاهی، قفسه فروشگاهی، قفسه هایپری و قفسه انباری مشاوره داده و ملزومات مورد نیاز شما را مطابق با فضای کاریتان تهیه نماید و در اختیار شما عزیزان قرار دهد. تخفیفات ویزه برای آخرین یلدای قرن برای مشتریان این فروشگاه در نظر گرفته شده ، به فزوشگاه مراجعه کنید و از تخفیفات آن بهره مند شوید.

جمع بندی

بیایید با این حقیقت روبرو شویم: همه ما فروشگاه‌هایی را دوست داریم که ما را با کمترین اتلاف وقت، به کالای مورد نظرمان می‌رسانند. به همین دلیل است که دکور داخلی و چیدمان کالاها در فروشگاه، نقش حیرت‌آوری در رضایت مشتریان از فروشگاه دارد.

شرکت قفسه کرج با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه تولید و عرضه تجهیزات فروشگاهی، قفسه فروشگاهی و قفسه انباری، بهترین و قابل اعتماد‌ترین مرجع برای خرید استند فروشگاهی، رگال و سبد فروشگاهی به حساب می‌آید. شما می توانید علاوه بر خرید حضوری، با مراجعه به وب سایت شرکت قفسه کرج، کار خرید تجهیزات فروشگاهی را به صورت اینترنتی نیز انجام دهید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار