در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ویژه برنامه‌های این مراسم در استان فارس تبیین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، به گفته‌ی دبیر استانی ستاد بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزاری جشنواره عصر سلیمانی‌ها با موضوع تولید محتوا پویانمایی، انیمیشن، پوستر با محوریت معرفی سردار سلیمانی و موضوعات فرعی و کرونا و ترور، جمع‌آوری امضای دیجیتالی از طریق فضای مجازی با چهار موضوع نه به قاتلان حاج قاسم، خروج آمریکا از منطقه، انتقام سخت و مکتب سلیمانی و مسابقه با محوریت وصیت نامه سردار از جمله برنامه‌هایی است که برای اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در فارس در نظر گرفته شده است.

کوشکی افزود: راه اندازی پویش دانش آموزی یک کار خوب به عشق حاج قاسم، محفل شب شعر مجازی، رونمایی از کتاب با موضوع سردار سلیمانی هم از دیگر برنامه‌هایی است که در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی امسال اجرا خواهد شد.

او ادامه داد: تمامی برنامه‌ها با استفاده از ظرفیت صدا و سیما وفضای مجازی برگزار می‌شود و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم دردستورکاراست.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در این جلسه بر تبیین مکتب حاج قاسم بر اساس سبک این سردار بزرگ اسلام تاکید کرد و گفت:اگر می‌خواهیم مکتب سردار سلیمانی زمین نماند باید خالصانه پا به میدان گذاشت و از سبک وی بهره برد.

آیت الله دژکام افزود: در کنار تبیین شخصیت سردار سلیمانی باید به اقدامات عملی هم توجه کرد و نباید از این موضوع غافل شد چرا که تبیین شخصیت سردار سلیمانی زمانی نتیجه می‌دهد که همراه با اقدام باشد اقداماتی که متواند مکتب سلیمانی را بیش از پیش به جهانیان معرفی کند.

فرمانده سپاه فجر فارس از آزادی ١١٠ زندانی جرائم غیرعمد از ندامتگاه‌های این استان به مناسبت سالروز شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی، خبر داد.

سردار یدالله بوعلی گفت: میزان بدهی این زندانیان جرائم مالی غیرعمد که زمینه آزادی آنان فراهم شده، مبلغ ٥ میلیارد و ٦٤٥ میلیون تومان بوده است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس همچنین گفت: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا برنامه‌هایی درون سازمانی برای جامعه پیش‌بینی شده که تا ٢٢ بهمن اجرایی می‌شوند.

او با بیان اینکه عمده برنامه‌ها در فضای مجازی اجرایی می‌شود، از برگزاری جشنواره ملی عصر سلیمانی‌ها در دو بخش با همکاری سپاه خبر داد و افزود: این جشنواره در قالب پویانمایی، نرم افزار، پوستر و فیلم کوتاه و با موضوعاتی، چون “ما ملت امام حسینیم”، “ما ملت شهادتیم” در ۷ دی ماه برگزار خواهد شد و پخش زنده آن در صدا و سیمای مرکز فارس نیز پیش‌بینی شده است.

فرمانده سپاه فجر فارس بیان کرد: برای اجرای این برنامه حدود ٦٠ میلیون تومان جایزه پیش‌بینی شده است.

به گفته بوعلی، جمع آوری امضای دیجیتال از طریق فضای مجازی به صورت ملی و با موضوعات «نه به مذاکره»، «خروج آمریکا از منطقه»، «مکتب سلیمانی» و «انتقام سخت» از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده بزرگداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد.

او، برگزاری مسابقه مجازی با محوریت وصیت نامه شهید سلیمانی و با مشارکت سپاه وکمیته امداد و پیش‌بینی اهدای٣٠ میلیون تومان جایزه را از دیگر برنامه‌ها ذکر و عنوان کرد: در سطح دانش آموزی نیز برنامه‌ای تحت عنوان «چهره بیداری» با مشارکت ۲۵ هزار دانش آموز، ٢٥٠ مدرسه و ٧٥٠ مربی پیش‌بینی شده است.

فرمانده سپاه فجر فارس همچنین اجرای برنامه «یک کار خوب به عشق حاج قاسم» و امضای الکترونیکی انتقام سخت برای دانش آموزان، برگزاری محفل شعر مجازی و وبینار سبک زندگی سردار شهید سلیمانی با همکاری دانشگاه شیراز ویژه دانشجویان، اجرای برنامه برای بیش از ٣ هزار خادم شهدا، غبارروبی قبور شهدا، قرائت دعای فرج، اجرای یادواره مجازی شهدا و سرکشی از خانواده جانبازان و شهدا را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

سردار بوعلی از استمرار کمک‌های مومنانه در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی هم خبر داد و گفت: از ولادت حضرت زینب (س) تا شهادت این سردار عزیز اسلام کمک‌های مومنانه با توزیع ۳۰ هزار بسته آغاز شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار