رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ بیمار جدید شناسایی و در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل گفت: خوشبختانه بعد از اعمال محدودیت‌های تردد و فعالیت اصناف در استان اردبیل شاهد کاهش آمار جان باختگان و مبتلایان جدید هستیم و امیدواریم با این روند وضعیت در تمام استان اردبیل زرد و و رو به سفیدی رود.

او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ بیمار جدید شناسایی و در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند، افزود: با بستری این تعداد در شبانه روز گذشته، آمار کل بستری‌های این بیماری در استان اردبیل ۲۹۶ نفر است که این رقم در مقایسه با آمار روز قبل سه نفر کاهش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبودی و ترخیص ۳۵ بیمار در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: بهبودیافتگان نسبی باید مراحل بعدی دوران نقاهت خود را در قرنطینه خانگی سپری کنند تا سلامتی کامل را به دست آورند و به اعضای خانواده این بیماران نیز توصیه می‌کنیم دستورالعمل‌های بهداشتی را در زمان قرنطینه حتماً حفظ کنند چرا که احتمال ناقل بودن این افراد وجود دارد.

حبیب زاده به جان باختن پنج بیمار در ۲۴ ساعت گذشته که در بخش‌های آی. سی. یو بستری بودند اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۷۱ بیمار با وضعیت حال عمومی وخیم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند که کادر درمان و پرستاران لحظه به لحظه در حال خدمت رسانی به این بیماران هستند تا با بهبودی آن‌ها خانواده‌ها را از نگرانی در بیاورند.

او به هوای سرد حاکم بر استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در این شرایط جوی در برخی نانوایی‌ها و سایر مراکزی که به صورت ایجاد صف خدمات ارائه می‌کنند شاهد عدم رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک هستیم که خواهش می‌کنیم این موارد را رعایت کنند چرا که هم کادر درمان خسته است و هم اینکه خانواده‌ها در شرایط روحی و روانی مناسبی قرار ندارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.