مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت:بدهی آسیب‌دیدگان زلزله به تعاونی ثامن الائمه به مدت ۲ سال امهال شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: بدهی تسهیلات آسیب‌دیدگان زلزله ۲۱ آبان ۹۶ غرب کرمانشاه به تعاونی اعتباری ثامن الائمه به مدت ۲ سال امهال شد.

اوبا اشاره به اینکه تعداد ۷۰۰ نفر از اهالی شهرستان اسلام آبادغرب از موسسه ثامن الائمه تسهیلات دریافت کرده بودند، اما در جریان زلزله به دلیل انحلال موسسه مشمول امهال نشدند افزود: موضوع با جدیت و تلاش استانداری در سی و پنجمین جلسه کمیسیون اعتباری بانک مرکزی  مطرح و مقرر شد باتوجه به انتقال تسهیلات تعاونی اعتبار منحله ثامن الائمه به بانک انصار با امهال بدهی افراد به مدت ۲ سال موافقت شد.

بالایی با بیان اینکه افراد مذکور با برداشت از اینکه مشمول امهال شده اند در صورت عدم موافقت بانک مرکزی متحمل هزینه جریمه و دیرکرد می‌شوند اقدام مذکور بانک مرکزی را شایسته تقدیر دانست و افزود: بدهکاران قبل از زلزله که آسیب دیده اند از تاریخ ۹۶/۰۸/۲۱ تا ۹۸/۰۸/۲۱ به مدت ۲ سال مشمول بند ۶ قانون تصریح و امهال ۲ ساله شده اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت:دولت سود و کارمزد امهال ۲ ساله وام‌های سایر بانک‌های زلزله زدگان استان کرمانشاه را که ۶۹۰ میلیارد تومان بود پرداخت کرده است.
زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.


انتهای پیام/س 

برچسب ها: زلزله ، امهال وام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.