کهکشان GN z11 با فاصله ۱۳.۴ میلیارد سال نوری کشف شد

محققان توانستند دورترین و قدیمی ترین کهکشان را در اعماق فضا کشف کنند و فاصله آن با زمین را به رسانه ها ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ستاره‌شناسان و دانشمندان توانسته‌اند با استفاده از فناوری‌های روز به دورترین نقاط فضا نظارت داشته باشند و این امر باعث شده محققان به تازگی دورترین و قدیمی‌ترین کهکشان را پیدا کنند. کهکشان تازه کشف شده که GN z11 نام گرفته اکنون عنوان دورترین و قدیمی‌ترین کهکشان را کسب کرده است.

گروهی از ستاره‌شناسان که به رهبری نوباناری کاشیواکا، یکی از دانشمندان دانشگاه ستاره‌شناسی توکیو هدایت می‌شدند سعی داشتند به دورترین نقاط فضا که با فناوری امروزی قابل دسترس هستند دست پیدا کنند و طی این تحقیقات GN z11 پیدا شد. کاشیواکا، دانشمند دانشگاه توکیو طی صحبت‌های خود در رابطه با کشف کهکشان جدید گفت: "با توجه به تحقیقات صورت گرفته طی سال‌های گذشته و داده‌های کسب شده از فعالیت اخیر ما، کهکشان GN z11 با فاصله ۱۳.۴ میلیارد سال نوری از زمین دورترین کهکشانی است که تاکنون توسط دانشمندان کشف شده است".

کهکشان GN z11

وی همچنین طی صحبت‌های خود اشاره کرد که اندازه‌گیری فاصله مورد نظر به راحتی قابل انجام نبوده و محققان اکنون می‌دانند این سیاره در فاصله ۱۳۴ نونیلیونی از زمین قرار دارد. وی همچنین گفت: "برای اندازه‌گیری فاصله کهکشان GN z11 ما به اشعه‌های ماوراءبنفش آن دقت کردیم و سعی داشتیم تا امضاء شیمیایی آن را در نور تابیده شده کشف کنیم. خوشبختانه تلسکوپ هابل توانست چندین بار امضای مورد نظر را تشخیص دهد و فاصله زمین با GN z11 را مشخص کند".


بیشتر بخوانید


استفاده از MOSFIRE برای محاسبه فاصله کهکشان‌ها

پس از دسترسی به داده‌های مورد نظر تیم تحقیقاتی سعی کردند اطلاعات خود را با استفاده از فناوری MOSFIRE توسعه دهند و داده‌های دقیق‌تری را از آن استخراج کنند. به این صورت آن‌ها توانستند به فاصله دقیق‌تری دست ویدا کنند و آن را به صورت رسمی اعلام کنند. گفتنی است؛ نتیجه این تحقیقات تقریبا یک هفته پیش به ثبت رسمی رسیده بود اما تیم تحقیقاتی خواستند برای اعلام نهایی اطلاعات از اطمینان دوباره برخوردار شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار