هشدار مایکروسافت:

حساب‌های ایمیل خزانه داری آمریکا در معرض خطر حمله سایبری هستند

پس از حمله گسترده سایبری در آمریکا، مایکروسافت به خزانه‌داری این کشور درباره ده‌ها حساب ایمیل درمعرض خطر هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شرکت مایکروسافت خزانه‌داری آمریکا را در مورد ده‌ها حساب ایمیل آژانس‌های فدرال آمریکا که در معرض خطر حمله سایبری هستند، مطلع کرد.

هفته گذشته مقامات عالی رتبه آمریکایی تأیید کردند که نرم افزار SolarWinds Orion در نتیجه یک حمله سایبری که طی چند ماه اتفاق افتاده هک شده است. از این نرم افزار جهت ارائه پشتیبانی از نظارت بر شبکه و سیستم برای تعداد زیادی از آژانس‌های فدرال و همچنین بسیاری از شرکت‌ها استفاده می‌شود.

طبق بیانیه سناتور ران وایدن، مایکروسافت خزانه داری آمریکا را از تخلفی که در سیستم‌های IT آن ایجاد شده است مطلع کرد. بر اساس گزارش مایکروسافت در حال حاضر بسیاری از حساب‌های ایمیل کارمندان به خطر افتاده است.

این سناتور اظهار داشت: خزانه داری آمریکا از ژوئیه سال گذشته مورد حمله جدی قرار گرفت و هنوز عمق کامل این حمله مشخص نیست. به گفته وایدن هکر‌ها با موفقیت به سیستم‌هایی در بخش خزانه داری و به دفاتر اداری که محل استقرار عالی‌ترین مقامات این بخش است نیز حمله کردند. 

پیش از این، استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفته بود هک سیستم  SolarWind موسوم به خزانه داری آمریکا، داده‌های طبقه بندی نشده را تحت تأثیر قرار داده  اما صدمه ای به آنها وارد نکرده است.

آمریکا  ادعا کرده است که امکان دارد گروه هکری توسط چین یا روسیه پشتیبانی شده باشد تا اطلاعات مشتریان دولتی و شرکتی مانند خزانه داری آمریکا، وزارت امور خارجه، امنیت داخلی، خدمات انسانی و تعداد انگشت شماری دیگر را به دست آورد. گزارش شده است که در میان این اهداف، شرکت‌های بزرگی مانند سیسکو سیستم و مایکروسافت و همچنین چندین اتاق فکر که نامی از آن‌ها نبوده هم وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار