لاوروف: پایبندی آمریکا به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد یک وظیفه است

وزیر خارجه روسیه با اشاره به لزوم پایبندی واشنگتن به تمامی تعهدات ذیل برجام، اظهار کرد: پایبندی آمریکا به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد یک وظیفه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امورخارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به نتایج نشست غیررسمی وزرای خارجه کشور‌های حاضر در برجام اعلام کرد: بازگشت آمریکا به برجام باید بدون هیچگونه پیش شرطی صورت بگیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است، شرکای روسیه و ما آمادگی همکاری محسوس در این زمینه را داریم و می‌توانیم برای انتخاب مسیر درست به ایالات متحده آمریکا کمک کنیم.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز که در این نشست حضور داشت، اظهار کرد: بر این امر امیدواریم که علاوه بر حاضران کنونی در برجام، واشنگتن نیز بتواند پایبندی به تمامی تعهدات ذیل برجام را مد نظر قرار دهد.

وی تصریح کرد: در حقیقت پایبندی ایالات متحده آمریکا به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد یک مورد انتخابی محسوب نمی‌شود، بلکه یک وظیفه است.

نشست غیررسمی وزرای امور خارجه ایران و گروه ۱+۴ که شامل کشور‌های آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین می‌شود با صدور بیانیه‌ای مشترک در هفته گذشته پایان یافت.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

برچسب ها: لاوروف ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار