معاون توسعه و بهره برداری آب آبفا کردستان از آبرسانی پایدار به ۲۱۷ روستا در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد فرهاد معاون توسعه و بهره برداری آب آبفا کردستان گفت: پس از ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در اواخر سال گذشته تاکنون، کار آبرسانی پایدار به ۲۱۷ روستا با جمعیت بیش از ۸۶ هزار نفر اجرا شده است.

او با بیان اینکه در گذشته بخشی از روستا‌های استان با مشکلاتی از قبیل افت فشار، قطعی‌های گاه و بیگاه و عدم آبرسانی پایدار مواجه بودند، افزود: با یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی از اسفندماه سال گذشته، برنامه‌ریزی کامل و جامعی برای تقویت آبرسانی به روستا‌ها در دستور کار شرکت آب و فاضلاب کردستان قرار گرفت و تاکنون در این راستا اقدامات مناسبی انجام شده است.

معاون شرکت آبفا کردستان گفت: از اواخر سال ۱۳۹۸ تا آذرماه امسال، مشکلات آبرسانی به ۲۱۷ روستا در شهرستان‌های استان برطرف و آبرسانی پایدار به آن‌ها انجام شده است که با این اقدام ۲۴ هزار و ۱۵۱ خانوار معادل ۸۶ هزار و ۵۳۲ نفر از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت کامل و پایدار بهره‌مند شده‌اند.

فرهاد خاطرنشان کرد: بیشترین آبرسانی پایدار روستایی در این مدت به شهرستان قروه با ۸۸ روستا انجام شده است و پس از آن به شهرستان سقز با ۶۰ روستا، شهرستان‌های مریوان و دهگلان هرکدام با ۱۵ روستا، دیواندره با ۱۴ روستا، سنندج و بانه با ۷ روستا، کامیاران با ۶ روستا و بیجار پنج روستا اجرا شده است.

او با تأکید بر تداوم اقدامات شرکت آبفا برای ارتقاء خدمات رسانی به روستا‌ها و افزایش بهره‌مندی ساکنان آن‌ها از خدمات تأمین آب شرب پایدار، تصریح کرد: این اقدامات گام مهمی در راستای جلوگیری از مهاجرت روستائیان خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.