اسلامی گفت: با دستور ستاد مقابله با کرونا تصمیم گرفته شد که به مدت ۲ هفته تمامی پرواز‌های تهران به لندن و بالعکس لغو شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پروژه‌های راه آهن با بیان اینکه حمل و نقل دریایی، جاده‌ای و ریلی از مهمترین بخش های حوزه حمل و نقل کشور به شمار می‌روند، گفت: تمامی این حوزه‌ها خانواده راه و شهرسازی هستند و ما یک خانواده پنج میلیون نفری را در کشور تشکیل داده ایم.

اسلامی افزود: حوزه حمل و نقل سهم بسیار بزرگی در کیفیت زندگی مردم است و فراهم کردن زیرساخت‌ها و زیر بنا‌های حمل و نقلی یکی از مهم‌ترین وظایف ما در این بخش به شمار می‌رود.

او تاکید کرد: تلاش و کوشش می‌کنیم که بتوانیم تمامی بخش‌ها و جامعه کشور را به سیستم‌های حمل و نقلی متصل کنیم و با سرعت بیشتر و کارایی بهتر این اقدامات را به مرحله اجرایی و عملیاتی برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با مدیریت صحیح و برنامه ریزی دقیق توانسته ایم مسیر رشد و شکوفایی راه آهن را ادامه دهیم، گفت: ما نیازمند استفاده  و بهره برداری از قطار‌های پر سرعت هستیم و تاکنون هم اقداماتی در این زمینه صورت گرفته، اما سعی خواهیم کرد سرعت اجرای طرح ها در این زمینه را افزایش دهیم.

اسلامی تاکید کرد: با استفاده از توان متخصصان و مهندسان کشور هم اکنون در بسیاری از زیر ساخت‌ها و زیربنا‌ها در حوزه حمل و نقل و ریلی به خودکفایی رسیده ایم به طوری که در بخش عمده‌ای از قطعات از جمله ترمز خودکفا هستیم که پیش از این برای تامین این قطعات به کشور‌های خارجی وابستگی شدیدی داشتیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با همت و توان مهندسان ایرانی در قطار‌های باری به خودکفایی رسیده ایم و ساخت تمام لوکوموتیو‌ها و ناوگان‌ باری در ایران توسط کارخانجات داخلی انجام می‌شود.

او تصریح کرد: در تمامی پروژه‌های حمل و نقل ریلی از ریل ملی استفاده می‌شود و سال ۹۸ ، حوزه حمل و نقل نقطه عطفی برای ما به شمار می‌رود.

این مقام مسئول گفت: امیدواریم در ساخت واگن‌های مسافری و لوکوموتیو هم به خودکفایی برسیم. عدد مالی خروج ارز بسیاری از این پروژه‌ها با اتکا به توان نیرو‌های مهندسی و داخلی کاهش چشمگیری داشته است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص بازسازی و نوسازی ناوگان ریلی افزود: اجرای این پروژه‌ها در حال انجام است و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

او اظهار کرد: سعی کرده ایم راندمان اجرای پروژه‌ها را افزایش دهیم و ظرفیت قطار‌های باری را در بسیاری از محور‌ها در همین رابطه از ۲۰ میلیون تن به ۲۵ میلیون تن افزایش داده ایم.

اسلامی ادامه داد: آراستگی محیط و محوطه‌های ایستگاه‌ها و همچنین نوسازی ناوگان برای ما یکی از مهمترین اولویت‌ها بود که آن را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در رابطه با پرداخت تسهیلات به شرکت‌های حمل و نقلی هم گفت: هیچ تبعیضی بین شرکت‌ها برای دریافت تسهیلات وجود ندارد و تاکنون ۷۰ درصد شرکت‌های حمل و نقلی موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند شرکت حمل و نقل باید شرایط خودشان را با تضامین بانک‌ها هماهنگ کنند.

اسلامی بیان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک تمامی شرکت‌ها موفق به دریافت تسهیلات شوند و هم اکنون یکی از سخت‌ترین شرکت برای دریافت تسهیلات شرکت رجا بوده که خوشبختانه اقدامات لازم برای پرداخت تسهیلات به این شرکت انجام شده است.

او درپاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره پرواز‌های تهران و لندن و بالعکس بیان کرد: وزیر بهداشت در ابتدا به ما اعلام کرده بود که سختگیری‌های شدیدی برای مسافران این پرواز‌ها داشته باشیم ،  همچنین مقام معظم رهبری هم اعلام کردند که مراقب ورودی‌های مسافران به کشور باشیم چرا که ویروس جهش یافته کرونا شناسایی شده است.

وی افزود: به همین دلیل وزارت راه وشهرسازی با دستورستاد مقابله با کرونا تصمیم گرفت که به مدت ۲ هفته تمامی پرواز‌های تهران به لندن و بالعکس را لغو کند.

اسلامی گفت: شب گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا، این تصمیم را به ما ابلاغ کرد بنابر این از امروز تمامی پروازها به لندن و بالعکس لغو شده و با توجه به آن که تمامی پرواز‌های مسیر‌های اروپایی سحرگاهان انجام می‌شود بنابر این ممکن است برخی هنوز این دستور را دریافت نکرده باشند، اما اعلام می‌کنیم که تمامی پرواز‌ها به لندن و بالعکس به صورت کامل لغو شده است.

او اضافه کرد: تیم پزشکی وزارت بهداشت هم اکنون در فرودگاه امام خمینی(ره) مستقر است و نوتام مربوطه نیز صادر شده است که باید همه مسافران ورودی به کشورمان قبل از پرواز، تست کرونا داده باشند و پاسخ تست نیز منفی باشد.

اسلامی گفت: در این خصوص، اقدامات ما تشدید شده است و کنترل‌ها را بیشتر خواهیم کرد تا سلامت مردم با خطر مواجه نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار