مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان(آب‌های داخلی) گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از سه میلیون قطعه بچه ماهی گرمابی در ۸۰۰ باب استخر پرورش ماهی بتنی و خاکی در این استان رهاسازی شده است.

عیسی میرانی شاهرودی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان(آب‌های داخلی) در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: اداره کل شیلات آبهای داخلی با توجه به رسالت خود مبنی بر توسعه فعالیت های آبزی پروری و صید و صیادی همه ساله اقدام به رهاسازی بچه ماهی در استخرهای پرورشی و منابع آبی سطح استان می کند.

او گفت: برهمین اساس بیش از سه میلیون قطعه بچه ماهی گرمابی از گونه های کپور معمولی، کپور علفخوار (آمور)، کپور نقره ای (فیتوفاگ) و کپور سرگنده (بیگ هد) که حاصل تکثیر گونه های مذکور در مرکز بازسازی ذخایر و حفاظت ژنتیکی شهرستان زهک بوده در ۸۰۰ باب استخر پرورش ماهی بتونی و خاکی در سطح استان رهاسازی شده است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: همچنین با توجه به مستعد بودن برخی شهرستان های استان در زمینه پرورش ماهیان سردآبی نظیر قزل آلای رنگین کمان در نیمه دوم سال ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در ۴۷ باب استخر پرورشی رهاسازی شده که روند ماهی‌دار کردن استخرهای پرورشی سردآبی در این استان ادامه دارد.

او  بیان کرد: در حوزه منابع آبی سطح استان شامل تالاب هامون و سایر منابع آبی از ابتدای سال تاکنون ۳۰ میلیون قطعه لارو گرمابی از گونه های کپور ماهیان چینی و ماهی بومی سفید سیستان با هدف حفظ و بازسازی ذخایر و نیز رونق صید و صیادی در بیش از ۲۰۰ منبع آبی رهاسازی شده است.

شاهرودی گفت: ماهیان تولیدی حاصل از پرورش در استخرها و نیز صید و صیادی در منابع آبی علاوه بر مصرف در داخل سیستان و بلوچستان به خارج از استان نیز ارسال می‌شود.

او  افزود: پیش بینی می شود با توجه به رهاسازی بچه ماهی در استخرهای پرورشی و منابع آبی سطح سیستان و بلوچستان تا پایان سالجاری حدود ۲۰ هزار تن ماهی از استخرها و منابع آبی استان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات مستقر در زابل و چابهار است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آب‌های دریای عمان فعال هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار