مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه با اشاره به افزایش آمار انشعابات غیرمجاز آب در استان، به دادگستری پیشنهاد ایجاد شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی و برخورد با انشعابات غیرمجاز را داد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه با اشاره به افزایش آمار انشعابات غیرمجاز آب در استان، به دادگستری پیشنهاد ایجاد شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی و برخورد با انشعابات غیرمجاز را داد و گفت : ایجاد این شعبه یکی از نیاز‌های شرکت‌های خدمات‌رسان برای برخورد با متخلفین است.

او گفت : اکنون شرکت‌های خدمات‌رسان آب و فاضلاب، گاز و توزیع نیروی برق با معضل انشعابات غیرمجاز روبرو هستند و از این رو ایجاد یک شعبه ویژه در دادگستری کرمانشاه برای رسیدگی و برخورد با این معضل یکی از نیاز‌های ضروری است.

او افزود: باید اقدامات بازدارنده‌ای در نظر بگیریم که کسی نتواند آب شرب مردم را که با هزینه‌های زیادی تامین می‌شود برای مصارف آبیاری باغ، مزارع و مصارف غیرشرب استفاده کند.

کاکاوند آمار انشعابات غیرمجاز آب در استان کرمانشاه را بالا دانست و ادامه داد: هم در شهر‌ها و هم روستا‌ها شاهد انشعابات غیرمجاز آب هستیم، اما در کلانشهر کرمانشاه آمار بسیار بیشتر است.

 او گفت: در شهر کرمانشاه ۲۰ هزار مورد انشعاب غیرمجاز وجود دارد که بیشتر در مناطقی از جمله شهرک‌های فدک، کهریز، نوکان، شهرک تکاور و سایر مناطق است.

کاکاوند افزود: انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها بیشتر صرف آبیاری مزارع و باغ‌ها می‌شود که از نظر ما باتوجه به بالا بودن هزینه‌های تصفیه آب اقدامی اشتباه است و باید از آن جلوگیری شود.

 او ادامه داد: در شهر‌ها نیز کارواش‌ها و برخی از شهرداری‌ها برای آبیاری فضای سبز متاسفانه از آب شرب استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه با بیان اینکه شناسایی و برخورد با انشعابات غیرمجاز در استان را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم، گفت: پرونده‌هایی در این رابطه تشکیل شده و به دستگاه قضایی ارجاع داده‌ایم که بخش عمده‌ای از آن در دست بررسی است، اما روند کار نیز کند است.

کاکاوند، خواستار ایجاد شعبه ویژه در دادگستری‌ها برای رسیدگی به انشعابات غیرمجاز شد و افزود: نباید اجازه دهیم آب شرب صرف امور غیرشرب شود و افرادی از آن سوءاستفاده نمایند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.