سرهنگ یاسمی از پوشش ۱۰۰ درصدی کلانتری‌های سطح استان توسط مشاوران و مددکاران اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ فرزاد یاسمی معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام در کارگاه آموزشی مشاوران و مددکاران اجتماعی انتظامی استان ایلام ، گفت: هدف از ایجاد دوایر مددکاری اجتماعی در کلانتری‌ها ، کاهش پرونده‌های قضائی، کاهش ماموریت‌های فیزیکی ماموران و افزایش سطح فرهنگ صلح و سازش در بین اقشار مختلف جامعه است.

او افزود: در ۸ ماهه اول سال ۹۹ ، بیش از ۵ هزار پرونده در این مراکز تشکیل و با تلاش مشاوران فعال ، ۷۱ درصد آن‌ها منجر به مصالحه و سازش شده که از این میان بیشترین آمار پرونده‌ها در حوزه مسائل خانوادگی ، نزاع و درگیری بوده است.

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام با اشاره به پوشش تمام کلانتری‌های سطح استان توسط مشاوران و مددکاران اجتماعی ادامه داد: به روز بودن اطلاعات مشاوران و مددکاران از ضروریات صلح و سازش در پرونده‌ها است و مشاوران و مددکاران باید در ارتقای توان علمی و تخصصی خود در راستای کاهش پرونده‌های قضائی تلاش کنند.

او بر افزایش تعامل و همکاری بیش از پیش بین روسای کلانتری‌ها و مشاوران تاکید کرد و افزود: وجود مراکز مشاوره و حضور مشاوران و مددکاران مجرب در کلانتری و پاسگاه‌ها به عنوان یک راهبرد نرم در مراقبت از جامعه سالم و پیشگیری از بروز آسیب‌ها و کاهش جرایم موثر خواهد بود.

یاسمی با اشاره به راه اندازی سامانه پلیس پاسخگو در مرکز مشاوره آرامش انتظامی استان ایلام بیان کرد: شهروندان در صورت نیاز به موضوعات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف ازدواج، اجتماعی، تحصیلی و... و با توجه به شیوع ویروس کرونا می‌توانند از طریق تماس با سامانه تلفنی ۰۹۶۵۸۰ خدمات بگیرند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.