کارشناسان اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیده‌اند که واکسن‌های ضد ویروس کرونا برای کنترل نوع جهش یافته جدید ویروس کووید ۱۹ موثر است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مانی کنترل، ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان اعلام کرد: کارشناسان اتحادیه اروپا معتقدند واکسن‌های موجود علیه ویروس کرونا، در برابر گونه جدید شناسایی شده در انگلیس، موثر است.

منظور اشپان، واکسن «فایزر- بایون تک» است که هم اکنون در کشور‌هایی از جمله ایالات متحده و انگلیس تجویز می‌شود و در آستانه دریافت تأیید آژانس دارو‌های اروپایی است.

سخنگوی وزارت بهداشت آلمان گفت که جلسه کارشناسان اتحادیه اروپا روز یکشنبه برگزار شده و نمایندگان موسسه روبرت کخ برلین برای سلامت عمومی را شامل می‌شود.

تعدادی از کشور‌های اتحادیه اروپا در پاسخ به گونه جدید، سفر هوایی از انگلیس را ممنوع کرده اند. فرانسه نیز اعلام کرده است که ورود افراد و بار‌ها را از انگلیس ممنوع می‌کند مگر آنکه بار‌ها بدون همراه باشد. در بریتانیا، لندن اقدامات سختگیرانه تری برای کنترل عفونت را در برخی مناطق این کشور انجام داده است.

نخست وزیر انگلیس، بوریس جانسون، روز شنبه گفت: براساس داده‌های اولیه، این گونه از ویروس می‌تواند تا ۷۰ درصد مسری‌تر از گونه اصلی باشد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ۹ مورد در دانمارک و یک مورد در هلند و استرالیا کشف شده است. ایتالیا نیز اواخر روز یکشنبه اعلام کرد که یک مورد را در شخصی که از انگلیس بر می‌گشته، شناسایی کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت آلمان گفت: این کشور که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را در اختیار دارد، نشست متخصصان در روز دوشنبه را برای بحث در مورد پاسخ اتحادیه به تهدید جدید ترتیب داده است.

این جلسه تحت طرح واکنش بحران شورای اروپایی IPCR برگزار خواهد شد که می‌تواند برای موارد اضطراری بهداشتی، زیست محیطی یا تروریستی مورد استناد قرار گیرد.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.