به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتوگویی با بخش خبری ۱۴ شبکه یک سیما، با بیان اینکه طرح عرضه خودرو در بورس کالا از ابتدای مجلس یازدهم در دستور کمیسیون متبوعش قرار دارد، گفت: قیمت دستوری خودرو تا الان با هزینههای واقعی خودروسازان سازگار نیست، اما آزادسازی قیمت هم راهکار آن به شمار نمیرود، پیشتر هم در دولت این اتفاق افتاد و دوام نیاورد، زیرا مسئولیت اجتماعی آزادسازی این قیمت را کسی برعهده نخواهد گرفت.
ایزدخواه افزود: نمایندگان پیشنهاد طرح عرضه خودرو در بورس کالا را ارائه کردند که کلیاتش در کمیسیون صنایع تصویب شد، بر اساس طرح، قیمت تمام شده خودرو ملاک قرار میگیرد و با آن قیمت وارد بورس کالا شود؛ در نتیجه مابه التفاوت قیمت تمام شده و فروش رفته از خودروساز گرفته میشود و به خزانه واریز خواهد شد.
بیشتر بخوانید
او ادامه داد: خودروسازها نباید بیش از قیمت تمام شده و سود مصوب، مبلغی دریافت کنند، اگر بازار و وضع ارزی کشور ملتهب است، قرار نیست خودرو به قیمت ۱۵۰ درصد قیمت تمام شده به فروش برود. روش فعلی این است که دولت سه ماه یکبار قیمتها را اصلاح میکند و به این روند ادامه میدهد تا به قیمت روز بازار برساند.
انتهای پیام/