مدیرکل میراث‎‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: با ادامه کاوش‌ها در تپه تاریخی اشرف موفق شدیم تا پیشینه تاریخی اصفهان را به‌صورت علمی تا دوران اشکانی و سپس هخامنشی اثبات کنیم.

فریدون اله‌یاری مدیرکل میراث‎‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: با ادامه کاوش‌ها در این تپه تاریخی موفق شدیم تا پیشینه تاریخی اصفهان را به‌صورت علمی تا دوران اشکانی و سپس هخامنشی اثبات کرده و بدین ترتیب پیشینه تاریخی اصفهان تا حدود ۳ هزار سال قبل به صورت علمی اثبات شد.
 
او افزود: در خصوص پیشینه تاریخی اصفهان به شدت با کمبود منابع علمی مواجه هستیم، لذا درصدد هستیم تا با جذب اعتبارات مالی، ادامه فصل‌های کاوش باستان شناسی را در این تپه تاریخی برای سال ۱۴۰۰ فراهم آوریم.

 فریدون اله‌یاری گفت: کاوش‌های باستان‌شناسی در تپه اشرف اصفهان از سال ۱۳۸۹ آغاز و تا پائیز ۱۳۹۹، تعداد ۷ فصل کاوش در این تپه تاریخی انجام شده است.

او با اشاره به اهمیت کاوش‌های باستان‌شناسی در این تپه تاریخی افزود: «تپه تاریخی اشرف جزو معدود مناطق باستانی در داخل شهر اصفهان است که ادامه کاوش در آن می‌تواند به کشف پیشینه رمزآلود این شهر تاریخی منجر شود.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: طی سال‌های گذشته این مجموعه باستانی به‌وسعت هفت هکتار توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تملک شد، همچنین شهرداری اصفهان نیز در سال‌های گذشته تلاش‌های خوبی را در راستای ساماندهی بافت پیرامون این مجموعه باستانی انجام داده است.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.