فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : ۱۰۰ درصد مردم این شهرستان در طرح شهید سلیمانی در زمینه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ غربالگری و آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه شده که این مرهون مشارکت فعالانه و همراهی و همکاری خوب مردم است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نورالدین فرزادی پور فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : ویروس کرونا تهدیدی برای همگان است که مقابله با آن نیز جز با همراهی و همکاری مردم مقدور نیست از این رو نقش مردم موثرتر از دولت و در واقع مقدمه اصلی مبارزه با بیماری کووید ۱۹ مشارکت مردم است.

او گفت : مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی هم مراقب سلامتی خود هستند و هم به سلامت دیگران حرمت می‌گذارند.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب افزود: مشارکت مردم و همراهی آن‌ها در سرپل ذهاب با ستاد کرونا بسیار عالی بوده و از بستری‌های ۳۰ نفری روزانه در آبانماه سال جاری طی پروسه یک ماهه به تعداد بستری ۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در روز رسیده ایم که کاهش چشمگیری داشته و اگر مردم همین جدیت را داشته باشند شاهد قطع و ریشه کنی کووید ۱۹ خواهیم بود.

فرزادی پور ادامه داد: هم اکنون وضعیت این شهرستان در زمینه ابتلا به ویروس کرونا نارنجی است و تمامی محدودیت‌های لازم با توجه به رنگ شهرستان اعمال می‌شود.

او گفت: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در سرپل ذهاب تاکنون از مجموع سه هزار و ۱۸۲ مورد نمونه گیری انجام شده از افراد دارای علایم ویروس کرونا، آزمایش پی سی آر یک هزار و ۵۹۱ تن مثبت بوده که از مجموع مبتلایان ۲۲۱ تن از کادر درمان بوده اند و از کل مبتلایان به کووید ۱۹ در این شهرستان ۴۸۲ تن در مراکز درمانی بستری و تحت مراقبت قرار گرفتند.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب اظهارداشت: متاسفانه از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در سرپل ذهاب ۶۹ نفر فوت کردند.

او گفت: با توجه به نارنجی بودن وضعیت شهرستان سرپل ذهاب از نظر ابتلا به ویروس کرونا تمامی مشاغل گروه یک و ۲ فعال هستند و مشاغل گروه سه و چهار تعطیل و برگزاری هرگونه تجمع و آیین‌های عزا و شادی نیز ممنوع است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.