رئیس اتحادیه لبنیات شهرستان کاشان گفت: مهم ترین دلیل افزایش قیمت محصولات لبنی نظیر کره، عدم تخصیص ارز لازم به منظور واردات مواد اولیه برای واحد‌های تولیدی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد علمدار رئیس اتحادیه لبنیات شهرستان کاشان  ضمن اشاره به افزایش ۶۰ درصدی محصولات لبنی گفت: کره در روز‌های اخیر  بیش از ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته  و این موضوع  سراسری است چرا که کره محصولی وارداتی است و برای وارد کردن آن ارزی اختصاص پیدا نکرده است.

او  با بیان اینکه تولیدکنندگان ، کره را با ارز آزاد تهیه کردند و همین موضوع باعث افزایش قیمت‌ها شده است، افزود: با افزایش قیمت شیر نیز طبیعتا قیمت ماست و فرآورده‌های آن افزایش پیدا می‌کند و قیمت نیز افرادی مشخص می‌کنند که به صورت عمده تولید شیر دارند.

رئیس اتحادیه لبنیات شهرستان کاشان با بیان اینکه مسئولان باید برای این موضوع اقدام عاجلی انجام دهند، ابراز داشت: دلیل این افزایش قیمت محدود به شهرستان کاشان نیست و دلیل آن هم به علت عدم تخصیص ارز لازم برای واردات مواد اولیه نظیر کره برای واحد‌های تولیدی است

حسین یکی از شهروندان کاشانی است، او ضمن ابراز نارضایتی از افزایش قیمت محصولات لبنی در روز‌های اخیر اظهار داشت: چرا باید من برای خرید یک بطری شیر و یک قالب پنیر ۲۳ هزار تومان هزینه کنم؟ آیا نظارتی در بخش‌های مختلف وجود ندارد؟

این شهروند کاشانی با بیان اینکه دست روی هر کالایی می‌گذاریم، نسبت به چند ماه قبل آن افزایش یافته است، افزود: هیچ محصولی در کاشان ثبات قیمت ندارد، دست مردم هر روز تنگ‌تر می‌شود و فاصله طبقاتی روز به روز زیادتر می‌شود و این موضوع زیبنده دارالمومنین کاشان نیست.

او با بیان اینکه قبلا حقوقی که دریافت می‌کردیم بخشی از آن را ذخیره می‌کردیم، ابراز داشت: الان حقوق ما نسبت به اول سال تغییری نکرده است، اما قیمت‌ها چند برابر شده است و از این رو شرایط به گونه‌ای شده است که حقوق دریافتی کفاف یک ماه زندگی را نمی‌دهد.

علیرضا دیگر شهروند کاشانی است، او با اکراه حاضر به مصاحبه شد؛ زمانی که دلیلش را پرسیدم اظهار داشت: چه فایده دارد، شما هر چه قدر درد مردم را بازگو کنید انگار مسئولان خواب هستند کسی به درد مردم گوش فرا نمی‌دهد و این موضوع به نظرم تلف کردن وقت من و شما است و برای همین خاطر هیچ فایده و سودی ندارد.

این شهروند کاشانی با بیان اینکه خالص دریافتی من به سه میلیون تومان می‌رسد، افزود: با گوشت کیلویی ۱۵۰ هزار تومان، مرغ ۳۰ هزار تومانی و قیمت لبنیاتی که هر روز افزایش پیدا می‌کند چگونه بتوانم علاوه بر خرج و مخارج زندگی ماهانه ۷۰۰ هزار تومان کرایه خانه بدهم و از سوی دیگر جلوی زن و فرزندانم شرمنده نباشم؟

او با بیان اینکه هر روز دست بر روی محصولی گذاشته و آن را گران می‌کنند، ابراز داشت: نمی‌دانم مسئولان در کجای این مملکت هستند که درد مردم را نمی‌بینند شاید چشم‌های خود را بر روی همه چیز بستند و به هیچ چیز فکر نمی‌کنند و تنها به دنبال اهداف خود هستند و فشار این بی‌مسئولیتی باید بر روی دوش مردم باشد.

حنانه بانوی خانه‌دار کاشانی است، او  اظهار داشت: با این گرانی و افزایش قیمت‌ها دیگر رویی برای اطلاع به شوهرم مبنی بر نبود خوراکی و مایحتاج زندگی ندارم، شوهرم سخت کار می‌کند، اما درآمدش کفاف خرج زندگی را نمی‌دهد.

این بانوی خانه‌دار کاشانی با بیان اینکه لازم است مسئولان درد مردم را ببیند و بشنوند، افزود: مردم در این چند سال اخیر مشکلات زیادی را به دوش کشیدند در حالی که دیگر گنجایش و ظرفیت مردم پُر شده و مردم بیش از این توان و تحمل افزایش قیمت‌ها را ندارند.

او  با بیان اینکه مردم صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشتند ابراز داشت: مسئولان به میان مردم بیایند، درد آنان را ببینند و بشنوند، نشست پشت میز و دستور و ابلاغیه صادر کردن راحت است، درد مردم فراتر از آن است که با چند جلسه برگزار کردن بتوان تصمیم عاجلی گرفت.
 
منبع: تسنیم
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.