فرماندار گچساران از ابتلای ۲ هزارو ۳۳۴ گچسارانی به کرونا در فصل پاییز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علی خوان پایه فرماندار گچساران  در آیین تجلیل از پرستاران گچساران گفت: تاکنون بیش از سه هزارو ۶۷۲ نفر در این شهرستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۲۲۷ نفر در سه ماهه نخست امسال بوده است.

خوان پایه افزود: هزارو ۶۷ نفر در تابستان و ۲ هزارو ۳۳۴ نفر در پاییز امسال به کرونا مبتلا شدند.

او بیان کرد: بیشترین مبتلایان به کرونا در این شهرستان در آبان امسال با هزارو ۱۶۰ نفر بوده که ۲۵ نفر در این مدت جان خود را از دست دادند.

خوان پایه گفت: ۸۵ نفر تاکنون در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند که ۴۹ نفر در پاییز و ۳۳ نفر در تابستان بوده است.

فرماندار گچساران افزود: کمترین مبتلان به کرونا در گچساران در اردیبهشت امسال با ۳۳ نفر بوده است.

خوان پایه با بیان اینکه بیشترین مبتلایان بستری در بیمارستان های این شهرستان ۹۰ نفر در روز بوده گفت: هم اکنون ۱۶ نفر  مبتلا به کرونا در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند.

او افزود: ۴۳۰ واحد صنفی متخلف در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن محدودیت‌ های کرونایی پلمب شدند.

خوان پایه با بیان اینکه همکاری بازاریان برای مقابله با ویروس کرونا در طرح  اعمال محدودیت‌ها قابل تقدیر است، گفت: بیش از ۱۴ هزار مورد بازرسی از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بر نحوه عملکرد اصناف از جمله رعایت دستورالعمل ‌های بهداشتی و شناسایی اصناف متخلف انجام شده است.

او بیان کرد: بیش از ۶۵۰ متخلف در زمینه رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در این شهرستان شناسایی شدند.

خوان پایه افزود: همچنین در این مدت ۱۵۰  مورد بازرسی از ادارات این شهرستان انجام شد. 

او بیان کرد: از ابتدای زمان انتشار ویروس کرونا تاکنون ۶۳ نشست درباره بیماری کرونا در این شهرستان با بیش از ۵۵۰ مصوبه برگزار شده که بخش عمده ای از این مصوبات اجرایی شده است.

فرماندار گچساران گفت:  شاخص فوتی های ناشی از کرونا در گچساران ۱/۶ دهم درصد است و تعداد مبتلایان به کرونا در گچساران به ازای هر ۱۰۰نفر ۲/۶ درصد است.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.