دستگاه‌های خدمات‌رسان برای واگذاری انشعابات باید مجوزهای لازم را بررسی کنند

معاون فرماندار میامی گفت: امروزه در کل کشور زمین‌های کشاورزی به‌‎شدت و به‌صورت غیرمجاز تغییر کاربری پیدا می‌کنند و ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم و رودخانه‌ها و جنگل‌ها در حال افزایش است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، طاهرانپور معاون فرماندار میامی در جلسه کارگروه پیشگیری و برخورد مؤثر و فوری با تخلفات ساخت‌وساز و تغییر کاربری غیرمجاز شهرستان میامی گفت: امروزه در کل کشور زمین‌های کشاورزی به‌‎شدت و به‌صورت غیرمجاز تغییر کاربری پیدا می‌کنند و ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم و رودخانه‌ها و جنگل‌ها در حال افزایش است.

او افزود: در شهرستان میامی نیز در بعضی نقاط همچون کالپوش، ساخت‌وساز‌ها به‌‎شکل غیرمجاز انجام می‌شود و نیاز است تا توجه و حساسیت بیشتری در این خصوص داشته باشیم.

طاهرانپور ادامه داد: ارائۀ جواز ساخت لازمۀ اخذ انشعاب است و هیچ دستگاهی حق ندارد بدون اخذ جواز ساخت، انشعاب دهد و دستگاه‌ها باید مجوز‌های لازم همچون پایان کار و جواز را درخصوص انشعاب‌دهی موقت و دائم بررسی کنند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری میامی یادآور شد: در محدودۀ شهر‌ها شهرداری، در حریم شهر‌ها شهرداری با استعلام از امور اراضی، در محدودۀ روستا‌ها دهیاران و در خارج از محدوده شهر‌ها و روستا‌ها نیز بخشداران مرجع دادن مجوز هستند.

طاهرانپور اظهار داشت: در سطح شهرستان تخلفاتی در این زمینه دیده شده و دهیاران باید اهتمام بیشتری در خصوص نظارت داشته باشند.

او تأکید کرد: سرمایه‌گذارانی که از دستگاه‌های متولی مجوز پروانۀ تأسیس می‌گیرند، برای ساخت نیز باید از بخشداری‌ها مجوز بگیرند تا در هنگام گرفتن انشعابات با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام / گ

برچسب ها: ساخت و ساز ، بخشداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.