رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان همدان از فرسوده شدن نیمی از ماشین آلات کشاورزی استان همدان خبر داد.

مهدی جهانگیری، رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: با توجه به محدودیت تولید تراکتور و برخی از ماشین آلات کشاورزی در کشور نیمی از تراکتور‌ها و ماشین آلات کشاورزی در استان همدان فرسوده شده اند، اما هنوز از آن‌ها استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه ما در کشور تنها یک کارخانه تولید تراکتور داریم که با تمام ظرفیت خود تولید می‌کند افزود: تراکتور‌ها بر اساس میزان زمان استفاده و به کارگیری فناوری و علم روز دسته بندی شده اند و سازمان جهاد کشاورزی برنامه‌هایی برای خرید تراکتور‌های جدید و حمایت از کشاورزان دارد.

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه بیشتر اراضی استان همدان دیم است افزود: تفاوت بالای قیمت تراکتور از طریق خرید از کارخانه و بازار آزاد باعث شده است که پای دلال‌ها هم به خرید و فروش تراکتور باز شود و تعداد مقاضیان خرید آن از طریق سازمان‌های جهاد کشاورزی  بیشتر شود.

جهانگیری ادامه داد: ما خرید تراکتور از کارخانه را مشروط به خرید دنباله بند‌ها کرده ایم و تاکید داریم هر تراکتور باید برای زمین‌های کشاورزی خود متقاضی و سایر زمین‌های اطرافش به طور کرایه‌ای استفاده شود.

او  بیان کرد: امسال در نیمه نخست امسال ۴۱۶ تراکتور به کشاورزان استان از کارخانه خریداری و تحویل داده ایم و در نیمه‌ی دوم سال هم ۳۱۰ تراکتور سهمیه خرید استان از کارخانه تراکتورسازی است که تاکنون ۲۰۰ تراکتور آن تحویل و ۱۱۰ متقاضی در نوبت تحویل هستند.

جهانگیری اظهار داشت: در اولویت بندی‌ها تحویل تراکتور‌های جدید به افرادی که در گذشته تراکتور گرفته اند در اولویت‌های آخر تراکتور داده می‌شود و برای متقاضیان داشتن زمین، عضویت در شرکت تعاونی، استقرار در روستا، بیمه و شغل مرتبط با کشاورزی و برخی شروط دیگر در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.