کارشناس هواشناسی گفت: از فردا شاهد افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور خواهیم بود.

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امشب در استان‌های قم، اصفهان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، بارش برف و باران پیش بینی می‌شود گفت: در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش برف وباران با شدت بیشتری ادامه دارد.

او ادامه داد: همچنین در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و از امشب به تدریج بارش‌ها در نیمه غربی کشور قطع خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه به زودی سامانه جدید بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود افزود: بارش باران در نوار غربی کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز و سواحل غربی دریای خزر پیش بینی می‌شود.

رفیعی تاکید کرد: در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف و باران و کاهش دما پیش‌بینی شده است همچنین در مناطق جنوبی کشور بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

رفیعی با بیان اینکه از فردا در برخی مناطق استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و در شمال سیستان و بلوچستان، بارش پراکنده گاهی به صورت رگباری پیش بینی می‌شود، افزود: از فردا تا چهارشنبه با پایداری جو و افزایش آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا در کلان شهر‌ها و شهر‌های صنعتی  انتظار می رود.

او توضیح داد: روز چهارشنبه سامانه بارشی فعالی ابتدا از شمال غرب وارد کشور شده و به تدریج تا اواخر وقت مناطق غرب و جنوب غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز و سواحل غربی دریای خزر را در برخواهد گرفت.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی پنج‌شنبه در نیمه غربی و بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور فعال است افزود: جمعه بر شدت بارش‌ها در سواحل شمالی و شمال شرق کشور افزوده خواهد شد.

او تاکید کرد: این سامانه روز پنج شنبه در اغلب مناطق کشور به جز استان‌های سیستان وبلوچستان، هرمزگان، و خراسان جنوبی سبب کاهش دما و بارش برف و باران خواهد شد.

رفیعی درباره وضعیت آب و هوای تهران هم گفت: آسمان تهران قسمتی ابری و همراه با غبار محلی و در بعد ظهر همراه با افزاش ابر است و بیشترین دما به  ۹ درجه و کمترین آن به  ۲ درجه می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
اگر خدا کمک نکنه چه کنیم با این آلاینده ها؟
خدایا متشکرم
نعمت ها رو از ما دریغ نکن خدا
آخرین اخبار