امید از برگزاری اولین جلسه شورای عالی عشایر و توسعه روستایی در روز دوشنبه به ریاست جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از برگزاری اولین جلسه شورای عالی عشایر و توسعه روستایی در روز دوشنبه به ریاست جهانگیری، معاون اول رئیس جمهورخبر داد و گفت: این شورای عالی، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی راهبردی و نظارت بر فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناطق روستایی و عشایری کشور را بر عهده خواهد داشت.

وی ادامه داد: بر اساس پیگیری‌های معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و به استناد مصوبه ۱۸۵ مین جلسه شورای عالی اداری به منظور هماهنگی در سیاستگذاری، برنامه ریزی و رسیدگی به امور روستایی و عشایری در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، شورای عالی عشایر و توسعه روستایی در فروردین ماه امسال تأسیس شد و پس از بررسی‌ها و اقدامات کارشناسی درخصوص دستورالعمل اجرایی و تعیین کارگروه‌های مربوطه، اولین جلسه شورای عالی برگزار خواهد شد.

امید یادآور شد: شورای عالی عشایر و توسعه روستایی، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی راهبردی و نظارت بر فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناطق روستایی و عشایری کشور را بر عهده داشته و تقویت اقتصاد این مناطق و یکپارچه‌سازی ظرفیت نهاد‌های عمومی غیردولتی، خیرین و موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد از رویکرد‌های اساسی این شورا است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: با عنایت به مصوبه شورای عالی اداری، کلیه مصوبات شورای عالی عشایر و توسعه روستایی پس از ابلاغ رئیس شورا، لازم‌الاجرا بوده و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور مسئول نظارت بر حسن اجرای این مصوبات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار