۲۰ درصد کشاورزان آذربایجان غربی کشاورز کارت دریافت کردند

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از نیمه دوم ماه گذشته که صدور کشاورز کارت برای کشاورزان آغاز شده ۱۵ درصد از کشاورزان استان، کشاورز کارت دریافت کرده‌اند.

احد ایزدیار مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  گفت: از نیمه دوم ماه گذشته که صدور کشاورز کارت برای کشاورزان آغاز شده تاکنون، بیست درصد از کشاورزان اقدام به گرفتن این کارت و استفاده از تسهیلات بانکی کرده‌اند.

او اظهار کرد: به منظور تسهیل در تامین نقدینگی کشاورزان خرده مالک گندمکار، جوکار، کلزاکار و چغندرکار به ازای هر هکتار حداقل دو میلیون تومان و حداکثر تا مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با کارمزد ۱۲ درصد در قالب کشاورزکارت برای خرید کود شیمیایی از فروشگاه‌های مجاز و معرفی شده سازمان جهاد کشاورزی استان به کشاورزان پرداخت می‌شود. 

ایزدیار با بیان اینکه کشاورزان استان همه ساله با مشکلات عدیده‌ای از جمله بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی کشاورزی، کمبود نقدینگی کشاورزان، عدم ارائه مشوق‌های صادراتی برای محصولات کشاورزی و نبود زیرساخت‌های صادرات محصولات کشاورزی مواجه هستند، ادامه داد:  در صدور کشاورز کارت، وضعیت استان چندان مساعد نیست و تعداد کشاورزانی که درخواست کشاورز کارت کرده اند کم است.

این مقام بانکی بیان کرد: در حال حاضر برای ۱۶۵  نفر از کشاورزان گندم، جو، چغندر و کلزا کار آذربایجان‌غربی و در مجموع برای بیست  درصد لیست معرفی شده سازمان جهاد کشاورزی، به میزان ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشاورز کارت صادر شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه صدور کشاورز کارت برای کشاورزان از ۱۵ آبان آغاز شده است، اظهارکرد: این اقدام تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

او ادامه داد: آذربایجان‌غربی با توجه به بالا بودن میزان اعتبار ابلاغی در میانه پائین جدول رتبه‌بندی استان‌ها قرار داشته و بی‌تردید با تلاش و جدیت و همکاری سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی به رتبه‌های بالا دست خواهد یافت.

ایزدیار با تاکید بر اینکه هیچ تعللی در رابطه با صدور کشاورزکارت برای کشاورزان استان وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به سپری شدن فصل کشت و پایین بودن استقبال کشاورزان به دلیل پرداخت برای خرید کود کشاورزی که فعلا محل مصرفی ندارد و از سوی دیگر مبلغ ناچیز تسهیلات بانکی و کوچک بودن اراضی کشاورزی، جذابیت طرح را برای کشاورزان کاهش داده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به متوسط زمان صدور کشاورز کارت در استان بیان کرد: از زمان تکمیل مدارک و در صورت ثبت در سامانه پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی، حداکثر تا سه روز این کارت‌ها صادر می‌شود.

۳۸ درصد از مردم استان آذربایجان غربی از کشاورزی امرار معاش و سالانه بیش از ۶ و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.