رسانه‌های کویتی از درگذشت فرزند امیر سابق کویت خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های کویتی، امروز، یکشنبه از درگذشت «شیخ ناصر صباح الاحمد» فرزند امیر کویت در سن ۷۲ سالگی خبر دادند.

پایگاه کویتی «المجلس» ظهر امروز، یکشنبه اعلام کرد «شیخ ناصر صباح الاحمد» فرزند «صباح الاحمد الاجبر الصباح» امیر مرحوم کویت ساعاتی پیش پس از درگیری طولانی با بیماری درگذشت.

ناصر صباح الاحمد، پیشتر سمت وزیر دفاع و معاون اول نخست وزیری را در کویت بر عهده داشت. پایگاه قطری«عربی ۲۱»  نیز در این خصوص نوشت: ناصر صباح الاحمد پیشتر پست‌‌های مختلفی از جمله ریاست وزارت دفاع و نخست‌وزیری را بر عهده داشته است. نام وی از جمله اسامی مطرح شده برای جانشینی پدرش بود، اما این اتفاق نیفتاد.

گفتنی است کمتر از سه ماه پیش شیخ صباح احمد جابر الصباح، امیر کویت در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

شیخ صباح از مدتی پیش به دلیل بیماری و وخامت حال تحت درمان بود و برای معالجه به آمریکا سفر کرده بود.

ساعاتی بعد از اعلام خبر درگذشت شیخ صباح، شورای وزیران کویت شیخ نواف احمد صباح، برادر ۸۳ ساله او و ولیعهد کویت را به عنوان امیر جدید معرفی کرد.

 امیر سابق کویت به دلیل تلاش‌هایش در احیای روابط با کشورهای عربی که در جریان جنگ اول خلیج فارس و حمله عراق به کویت در حدود سی سال پیش، طرف عراق و صدام حسین را گرفته بودند، با عنوان "بزرگ دیپلماسی جهان عرب" شناخته می‌شد.

شیخ صباح بارها به عنوان میانجی در مناقشه‌های منطقه‌ای از جمله تنش جاری میان عربستان و متحدانش با قطر هم نقش ایفا کرد.

شیخ احمد صباح در سال ۲۰۰۶ پس از کناره‌گیری سعد عبدالله سالم الصباح که به دلیل مشکل سلامت دوره‌ای بسیار کوتاه امیر کویت بود، به حکومت رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار