دولت آمریکا از ادامه تحریم‌ها علیه دولت سوریه بر اساس قانون سزار خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، واشنگتن اعلام کرد به تحریم‌هایی که علیه دولت سوریه به موجب قانون «سزار» اعمال کرده بود و بیش از ۹۰ فرد و نهاد سوری را در بر گرفته، ادامه خواهد داد.

سفارت آمریکا در سوریه در حساب خود در شبکه‌های اجتماعی در توییت‌هایی به زبان عربی و انگلیسی اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قانون «سزار» را یکسال پیش به منظور پاسخگو کردن بشار اسد و دولت او به امضا رساند.

در این توئیت همچنین ادعا شده است: از ان زمان ما تحریم‌هایی را بر بیش از ۹۰ فرد و نهاد به خاطر حمایت ان‌ها از رژیم اسد در ادامه این جنگ وحشیانه و بی مورد اعمال کردیم.

در ادامه این ادعا‌ها آمده است: واشنگتن به اعمال تحریم‌ها تا پایان کمپین خشونت بار علیه ملت سوریه و تا زمانی که دمشق گام‌هایی غیرقابل بازگشت را به سوی راه حلی سیاسی بردارد که با قطعنامه شورای امنیت شماره ۲۲۵۴ که تنها راه برای تحقق آینده‌ای با ثبات برای تمامی سوری هاست، هماهنگ باشد، ادامه خواهد داد.

گفتنی است آمریکا و کشور‌های غربی محاصره شدیدی را بر سوریه و ملت سوریه اعمال کرده اند که به کاهش سطح زندگی و افزایش قیمت‌ها به شکلی بی سابقه در این کشور منجر شده است.

 پیشتر نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدیدی علیه نهاد‌ها و اشخاص مرتبط با دولت سوریه از جمله شرکت‌های فعال در بخش نفت این کشور خبر داده بود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اقداماتی را علیه مقام‌های نظامی سوریه، اعضای پارلمان سوریه، نهاد‌های دولت سوریه و اشخاص سوری و لبنانی که به دنبال احیای صنعت رو به وخامت سوریه هستند اتخاذ کرد.

خزانه‌داری آمریکا گفته بود با استناد به قوانین اختیارات مربوط به اعمال تحریم علیه سوریه، اسامی ۷ شخص و ۱۰ نهاد را به فهرست SDN (فهرست خاص اشخاص و اتباع تحریم‌شده) اضافه کرده است.

خزانه‌داری آمریکا درباره بهانه تحریم این اشخاص و شرکت‌ها مدعی شده بود: «این تحریم‌ها روی اشخاص و نهاد‌هایی تمرکز دارند که از شبکه تولید نفت رژیم سوریه حمایت می‌کنند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار