مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت :با وجود گذشت حدود ۲ ماه از زلزله ۵.۲ ریشتری مراوه‌تپه هنوز ۶۰ درصد آسیب‌دیدگان این حادثه قهری برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن اقدام نکرده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: در این حادثه قهری ۲۵۰ خانه این شهرستان دچار خسارت شد که تاکنون ۱۰۰ نفر از مالکان واحد‌های آسیب دیده معادل ۴۰ درصد برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت به بنیاد مسکن مراجعه کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که مشکلی برای پرداخت تسهیلات ساخت و مرمت خانه‌های آسیب دیده زلزله وجود ندارد، اما مهلت قانونی دریافت این تسهیلات تا پایان امسال است.

به گفته وی برای ساخت هر خانه زلزله زده علاوه بر کمک بلاعوض ۱۰۰ میلیون ریالی برای اسکان موقت، ۱۰۰ میلیون ریال وام ساخت، ۵۰ میلیون ریال معیشت، ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و ۱۵۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه معیشت در نظر گرفته شده است.

کار ساخت خانه‌های آسیب‌دیده از زلزله ۵.۲ ریشتری مراوه‌تپه یک روز پس از وقوع حادثه در روستای فرقسر این شهرستان آغاز شد و تاکنون چند واحد به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در خصوص وضعیت ساخت خانه‌های آسیب دیده از زلزله رامیان نیز گفت: از مجموع ۲۱۰ متقاضی، پرونده ۱۹۰ نفر برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه به بانک‌های عامل معرفی شد.

۱۷ شهریور امسال نیز زمین لرزه به بزرگی ۵.۱ ریشتر رامیان را لرزاند و در اثر آن برخی مناطق از جمله روستا‌های کوهستانی این شهرستان دچار خسارت و تخریب خانه شدند.

گلستان استانی زلزله خیز بوده و در طول سال‌های اخیر زلزله‌های زیادی را عمدتا با قدرت کمتر از چهار ریشتر تحمل کرده است.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.