فرمانده انتظامی مهاباد گفت: شهروندان قبل از انجام هر گونه تراکنش مالی از صحت و سقم موضوع اطمینان داشته باشند تا فریب کلاهبرداران سایبری را نخورند.

سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: کلاهبرداران با ارسال پیامک جعلی در شبکه‌های اجتماعی به بهانه خریداری و فروش تراکتور در سایت شیپور اطلاعات خصوصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب آن‌ها می‌کنند.

توحیدی با بیان اینکه در فضای مجازی باید فعالیتی هوشمندانه داشته باشیم، به هموطنان توصیه کرد: قبل از دریافت و رویت کالا، هیچ‌‎گونه مبلغی را تحت هر عنوانی پرداخت نکنید و قبل از انجام هر گونه تراکنش مالی، از صحت و سقم موضوع اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به پرداخت وجه نمایید.


بیشتر بخوانید


این مقام انتظامی گفت: چندی پیش پرونده‌ای با موضوع آگهی جعلی فروش تراکتور در سایت شیپور به پلیس فتا شهرستان سردشت واصل شد و رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

توحیدی افزود: در این کلاهبرداری، صاحب آگهی با ترفند‌هایی خریدار را فریب داده و پس از دریافت مبالغی در چندین مرحله، دیگر پاسخگوی فرد شاکی نبوده است.

او اضافه کرد: با تلاش‌های مستمر و اقدامات فنی و پلیسی کارشناسان، فرد خاطی مورد شناسایی قرار گرفت و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

او اذعان کرد: متهم مورد نظر با مشاهده ادله قاطع پلیس به عمل خلاف قانون خود اعتراف کرد و اعلام داشت که پس از درج آگهی‌های جعلی در سایت شیپور و جلب اعتماد خریداران، با دریافت مبالغی به عنوان بیعانه از قربانیان کلاهبرداری می‌کرده است.

فرمانده انتظامی مهاباد از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا https://www.cyberpolice.ir با این پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.