به نوشته آسوشیتدپرس، مقامات کاخ سفید لحظاتی پیش از انتشار بیانیه اتهام‌زنی به روسیه در خصوص حملات سایبری، از انجام این کار بازداشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، مقامات کاخ سفید از صدور بیانیه‌ای در خصوص نقش داشتن روسیه در حملات سایبری اخیر به نهاد‌های دولتی آمریکا منع شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد مقامات کاخ سفید قصد داشتند بیانیه‌ای ارائه دهند و ادعا کنند روسیه در حمله هکری علیه سیستم‌های رایانه‌ای دولت ایالات متحده نقش داشته است، اما در آخرین لحظه به آن‌ها دستور داده شد که آن را منتشر نکنند.

این خبرگزاری به نقل از منبع خود می‌افزاید مقامات کاخ سفید آماده بودند بعد از ظهر جمعه بیانیه‌ای را منتشر کنند که روسیه را به عنوان «بازیگر اصلی» حمله سایبری متهم می‌کرد، اما در آخرین لحظه به آن‌ها گفته شد دست نگهدارند. این منبع آگاه حملات سایبری اخیر به نهاد‌های مهم دولتی آمریکا را بدترین پرونده هک در تاریخ این کشور توصیف کرد.

دونالد ترامپ چین را عامل حمله سایبری اخیر در آمریکا می‌داند، اما وزیر خارجه اش نظر دیگری دارد و روز شنبه مسکو را به دست داشتن در حملات سایبری اخیر علیه واشنگتن متهم کرد. روسیه البته با رد تمامی این اتهامات خاطرنشان کرد که هیچ مدرکی در اثبات ادعای حمله "هکر‌های روسی" به سیستم‌های رایانه‌ای آمریکا ارائه نشده است.

بنا به گزارش رسانه‌های آمریکا، یکشنبه گذشته یک گروه هکری حملات سایبری گسترده‌ای را با پشتیبانی یک قدرت خارجی به نهاد‌های آمریکایی صورت داده و داده‌های چندین سازمان دولتی را به سرقت بردند. گفته می‌شود طی هفته اخیر ده‌ها حمله سایبری علیه نهاد‌های حساس آمریکا از جمله وزارت خزانه‌داری، وزارت امنیت داخلی و مراکز هسته‌ای این کشور انجام شده که مقامات آمریکا را به شدت نگران کرده و احتمالا در این حملات اطلاعات بسیار مهمی به سرقت رفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار