جمعی از پرستاران استان قزوین در مراسمی به مناسبت روز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار تجلیل شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار قزوین در مراسم تجلیل از پرستاران گفت: تعدادی مجوز استخدام پرستاران در استان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفته شده است.

جمالی پور افزود: در تلاش برای جذب تعداد بیشتری از پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان و همچنین تبدیل وضعیت استخدامی پرستاران شرکتی هستیم.

او اضافه کرد: بخش خصوصی برای ایجاد انگیزه در میان پرستاران و کادر درمان راه اندازی شده است و پرداخت حقوق پایین‌تر در آن‌ها معنی ندارد و این موضوع باید بررسی شود.

استاندار گفت: متاسفانه کشور در شرایط اقتصادی خاصی قرار دارد و این موضوع بر همه ارکان جامعه اثر گذاشته است.

جمالی پور همچنین از همه مردم استان خواست تا با برگزاری مراسم شب یلدا به صورت مجازی، علاوه بر همکاری با کادر درمان، از شیوع پیک جدید بیماری کرونا جلوگیری کنند.

ابتلای ۸۰۰ پرستار استان قزوین به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این مراسم با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ پرستار طی ۱۱ ماه گذشته مبتلا به کرونا شدند، گفت: در استان ۳ هزار نفر به عنوان کادر درمان مشغول مبارزه با بیماری کرونا هستند.

نامدار، چالش اصلی بهداشت و درمان استان را کمبود نیروی پرستاری و تخت بیمارستانی دانست و افزود: بیمه شدن خدمات پرستاری در منزل، یکی از مشکلات پیش روی شبکه بهداشت و درمان کشور است که اگر بیمه‌ها هزینه را تقبل کنند، بار ورودی بیماران به بیمارستان‌ها کم می‌شود.

کمبود تخت، مهمترین مشکل بهداشت و درمان استان قزوین

نصیری، رئیس نظام پرستاری استان قزوین هم گفت: بار سنگین کمبود تخت‌های بیمارستانی بر روی دوش پرستاران قرار دارد و این موضوع دیده نمی‌شود.

وی افزود: پرستاران بیمارستان‌های خصوصی مظلوم واقع شده اند و مطالباتشان پرداخت نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.