معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با توجه به خطر انتقال ویروس کرونا دورهمی شب یلدای امسال را حضوری برپا نکنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: مسئولان وزارت بهداشت، شدیدا نگران شیوع و گسترش پیک دیگر کرونا بعد از دورهمی‌های شب یلدا به خصوص در مناطق سردسیر و شمالی کشور هستند.

او با اشاره به اینکه به امید عید دیدنی سال ۱۴۰۰ دورهمی یلدا را برپا نمی‌کنیم، افزود: از تمامی هموطنان می‌خواهم تا دورهمی و تجمع خانوادگی را به حداقل رسانده و شب یلدای امسال را به صورت مجازی برگزار کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان کرونا را سوغات دورهمی‌های شب یلدا ذکر کرد و اظهار داشت: دورهمی‌های کوچک یلدا، جان بزرگان فامیل را تهدید می‌کند و تدارک دورهمی شب یلدا تدارک مراسم فوت عزیزان ما است.

حیدرزاده با بیان اینکه در شب یلدا به استقبال روز‌های بلندتر سال می‌رویم، ادامه داد: خوشی این روز‌ها را با نرفتن به دورهمی‌های خانوادگی، دوچندان کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان حضور در اماکن سرپوشیده، بدون تهویه هوا و به مدت طولانی را یکی از اصلی‌ترین راه‌های انتقال این بیماری اعلام و تصریح کرد: ناقلان بیماری اگر به مدت طولانی در یک محیط سربسته و بدون تهویه باشند، حتی اگر از ماسک هم استفاده کنند، بعد از گذشت چند ساعت ویروس کرونا به دیگران منتقل می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.