نماینده دامغان با بیان اینکه به واسطه تأسیس فروشگاه‌های بزرگ کالا هزاران نفر بیکار شدند، گفت: سپردن مطلق مواد غذایی به فروشگاه‌های بزرگ با امنیت ملی و پدافند غیرعامل مغایرت دارد. 

تأسیس فروشگاه‌های بزرگ کالا، کسبه خرده‌پا را نابود کرده استبه گزارش  خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، اکبر علیزاده برمی، نماینده دامغان در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی، درباره افزایش فروشگاه‌های بزرگ کالا در حوزه انتخابیه خود به رزم حسینی وزیر صمت تذکر داد.

او گفت: به واسطه تأسیس فروشگاه‌های بزرگ کالا هزاران نفر بیکار شدند و نابودی کسبه خرده پا و سپردن مطلق مواد غذایی به فروشگاه‌های بزرگ با امنیت ملی و پدافند غیرعامل مغایرت دارد. 

علیزاده ادامه داد: در دامغان با ۱۱۵ هزار نفر جمعیت، ۱۱ فروشگاه بزرگ در چند سال اخیر تأسیس شده است که باعث تعطیلی ۲۰۰ مغازه معمولی و بیکاری حداقل ۵۳۰ نفر شده است.

او یادآور شد: می‌دانید همین کسبه خُرد بودند که تحریم‌های آمریکا و دشمنان عنود غربی را در اوج کرونا بی‌اثر کردند، در حالی که در غرب، مردم در حال غارت فروشگاه‌های بزرگ بودند.

نماینده دامغان در مجلس بیان کرد: دستور فرمایید موضوع مذکور از حیث امنیت ملی و پدافند غیرعامل، اقتصاد خرد، کلان و اشتغال بررسی شود و فعلاً در شهرهایی با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر تأسیس فروشگاه‌های بزرگ ممنوع شود تا تحقیقات به نتیجه برسد و بر اساس آنها تصمیم‌گیری شود. از کمیسیون  صنایع خواستارم موضوع را به صورت جدی پیگیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار