معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: سیستم ایمنی سالم، بهترین دفاع در برابر ویروس کرونا است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا) اعلام کرد: فیروز سرودی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت سبک زندگی و غذا در دوران شیوع کرونا گفت: تقویت سیستم ایمنی بدن در این دوران به منظور پیشگیری از بیماری، بسیار ضروری است.

او سیستم ایمنی سالم را بهترین دفاع در برابر ویروس کرونا دانست و افزود: مصرف فرآورده‌های لبنی پروبیوتیک همچون ماست و پنیر برای بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: با توجه به اثبات نقش این فرآورده‌ها (فراسودمند) در تقویت سیستم ایمنی، مصرف فرآورده‌های لبنی صنعتی پروبیوتیک به ویژه از نوع کم چرب در کنار مصرف ترکیبات زیست فعال موجود در مواد غذایی دیگر مانند انواع میوه و سبزی‌های تازه و همچنین، ادویه جات بهداشتی همچون زنجبیل، دارچین، زردچوبه و زعفران به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن نیز توصیه می‌شود.

سرودی با اشاره به انجام بازدید‌های مستمر از کارخانه‌های تولیدی و سطح عرضه تصریح کرد: اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با انجام بازدید‌های مستمر و نمونه برداری از این نوع فرآورده‌ها در کارخانه‌های تولیدی و سطح عرضه در حفظ و تأمین سطوح ایمنی بیش از پیش این قبیل فرآورده‌ها تلاش می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.