مراسم تجلیل از پرستاران نمونه کشوری و استانی به مناسبت گرامیداشت روز پرستار در فرمانداری مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، امیر بهزاد رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد در بزرگداشت روز پرستار گفت: ما در این روزهاى کرونایى در جنگ هستیم و پرستاران و کادر درمان در خط مقدم این نبرد قرار گرفته اند.

بهزاد افزود: هر یک از پرستاران ما در بخش‌های مختلف مى توانند به راحتی یک بخش را اداره کنند و همکاران ما در شرایط کرونایی به صورت ویژه به مردم خدمت می‌کنند.

به گفته بهزاد رتبه مهاباد در بخش بهداشت و درمان در خصوص نسبت جمعیت به تخت بیمارستان بسیار پایین است و نیاز به زیرساخت‌های مناسب دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد ادامه داد: اگر پیک چهارم شیوع کرونا اتفاق افتد با وجود دستگاه‌های اکسیژن ساز باز هم کمبود اکسیژن خواهیم داشت بنابراین نیاز است که حتما کارخانه اکسیژن ساز در شهرستان احداث شود.

او از مردم خواست تا با رعایت شیوه نامه هاى بهداشتى و همکارى با کار درمان از وقوع پیک چهارم شیوع کرونا جلوگیرى کنند.


بیشتر بخوانید


امام جمعه مهاباد نیز در این مراسم ضمن تبریک سالروز میلاد سقاى تشنگان کربلا حضرت زینب کبری (س)، دلیل نامگذارى میلاد آن حضرت به عنوان روز پرستار را رحم و شفقت مادران دانست.

ماموستا امامى در بخشى از سخنان خود گفت پروردگار عالم می‌فرماید هر کس یک نفر را از مرگ نجات دهد مانند این است که همه مردم را از مرگ نجات داده باشد و شما با اعمال خود و نجات دادن جان هموطنانتان کار بزرگی انجام داده اید.

این مقام مسئول همچنین اذعان کرد: جامعه پزشکی از عزیزترین دارایی خود که همان جان شان است گذشتید و این کار هر کسی نیست.

او با تجلیل از اقدام خیران در این روزهاى کرونایى گفت: این بزرگواران در این مدت یار و یاور مردم و کادر درمان بودند.

ماموستا امامى گفت: ما دست این مردم را میبوسیم که در این دوران کرونایى على رغم این که از لحاظ مالی در مضیقه و تنگنا قرار دارند بازار و کسب و کار خود را تعطیل کردند.

امامى افزود: مبارزه با این بیماری ادامه دارد و باید همچنان شیوه نامه هاى بهداشتى را رعایت کنیم.

سرپرست فرمانداری مهاباد نیز پرستاران را همچون مادران دلسوز خواند و افزود: پرستاران با رفتار خود، امید به زندگی و بهبود را در وجود بسیاری از بیماران همچنان زنده نگه می‌دارند.

خدرلو گفت: ما امنیت را مدیون رزمندگان و شهدا و جانبازان و در حوزه امنیت سلامت نیز مدیون پرستاران و کادر درمان هستیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: از همه کسانی که در قطع زنجیره ویروس کرونا تلاش مى کنند از جمله بازاریان، رسانه ها، صدا وسیما و ادارات تشکر می‌کنم.

خدرلو با اشاره به این که شب یلدا دغدغه این روز‌های ما است گفت: از مردم شریف مهاباد درخواست مى کنم که امسال شب یلدا را به صورت مجازی برگزار کنند و همه با هم با این اقدام هدیه‌ای به پرستاران بدهیم چرا که ما هنوز هم در حالت نارنجی هستیم و باید مراقب باشیم که خدای نکرده با سهل انگاری زحمات همگان هدر نرود.

در ادامه این مراسم از سید کمال حسینی پرستار نمونه کشوری و روژان صفایی، نجیبه کابانی و فتاح آذرافزا پرستاران نمونه استانی تجلیل شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.