نماینده میناب گفت: اجازه ندادن به فرماندهان عالی‌رتبه نظامی برای حضور در عرصه ریاست جمهوری نادیده گرفتن زحمات و تلاش‌های ارزنده آنان است.

جلوگیری از نامزدی نظامی‌ها در انتخابات نادیده گرفتن زحمات آنان استبه گزارش  خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، حسین رئیسی، نماینده میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با پیشنهاد نوری قزلجه نماینده بستان آباد، مبنی بر ورود نیافتن «فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشکری و بالاتر» در انتخابات ریاست جمهوری و حذف بند آن از قانون، گفت: فرمایش حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نظامیان در امور سیاسی به معنای این نیست که درک و تحلیل مسائل سیاسی را ندارند. 

او ادامه داد: اداره کردن نیروهای مسلح به اندازه اداره یک کشور تنوع و گستره دارد. نظامیان در ابعاد مختلف تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند؛ در نتیجه اجازه ندادن برای حضور در عرصه ریاست جمهوری نادیده گرفتن این زحمات و تلاش‌های ارزنده است. در حوزه‌های مختلف آثار حضور ارزشمند فرماندهان عالی‌رتبه نظامی را می‌بینیم.

رئیسی بیان کرد: پیشنهاد آقای نوری قزلجه جای تأسف دارد. از یک طرف درخواست حذف این بند را دارند و از طرف دیگر می‌گویند ما خواهان محدودیت نیستیم. اگر می‌گویند فرماندهان دخالت نکنند، ممکن است یک فرمانده ارتش یا سپاه پس از دوران فرماندهی بازنشسته شده یا از مسئولیتش استعفا داده است؛ دلیل ندارد این اجازه را ندهیم که با توانمندی بالا، پس از سال‌ها خدمت، در عرصه مهم ریاست جمهوری حضور پیدا کنند و توانمندی‌شان را برای مردم و کشور به منصه ظهور برسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار