مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از خسارت ۷۰ درصد ایل‌راه‌های عشایری استان بر اثر بارش‌ها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یحیی حسین‌پور مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: بر اثر بارش‌های باران و برف پاییزی امسال ۷۰ درصد ایل‌راه‌های عشایری این استان دچار خسارت شد.

او افزود: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت، اصلاح و بازسازی ایل راه‌های عشایری اختصاص یافت، و برای استحکام و مقاوم‌سازی حدود ۹۰۰ کیلومتر ایل‌راه عشایری موجود این استان، به حداقل ۸۰۰ دهه پل عبور از رودخانه نیاز است.


بیشتر بخوانید


حسین‌پور اعتبار مورد نیاز برای استانداردسازی و تبدیل ایل‌راه به یک مسیر درجه سه روستایی شوسه در بلندمدت را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: با استانداردسازی ایل‌راه‌ها عشایری امکان سهولت در کوچ بهاری و پاییزی برای عشایر مرتفع خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری رانش زمین، سیلابی شدن عمده دلایل از بین رفتن ایل‌راه‌های عشایری این استان عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۱۲۰ میلیارد ریال برای ۲۰۰ ایل‌راه عشایری این استان هزینه شد.

حسین‌پور بیشترین ایل‌راه‌های قابل آسیب این استان را در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان اعلام کرد و گفت: مرمت، اصلاح و بازسازی ایل‌راه‌های عشایری بردبردون، چارقاش، لاغرک، پل ترکی، اردل، لاسوزنی، کوهرنگ و پل سه‌جو از مسیر‌های حیاتی کوچ عشایر این استان است که در اولویت بازسازی قرار دارد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار