یک روانشناس بالینی گفت: به دلیل وجود بیماری کرونا باید سبک زندگی‌ تغییر کند و در مهمانی‌ و دورهمی شرکت نکنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محسن محبی روانشناس بالینی گفت:این ویروس باعث برهم خوردن معادلات و مراودات اجتماعی شده است و جا دارد همه ما سبک زندگی خود را تا زمان وجود این ویروس در جامعه تغییر دهیم.

او با اشاره به اینکه  تجمع و دورهمی از راه‌های انتقال و سرایت کرونا است افزود: امسال به دلیل وجود این ویروس باید مراسم مربوط به شب یلدا را تغییر دهیم و از هرگونه تجمع و دورهمی خودداری کنیم.

محبی تصریح کرد: هرچند قابل درک است که طولانی شدن این بیماری اسباب خستگی و فرسودگی روانشناختی را در جامعه به وجود آورده است، اما در چنین شرایطی می‌توان متصور شد که این نیاز انسانی ممکن است تعداد زیادی از هموطنان را به بهانه شب یلدا دور هم جمع کند تا بتوانند این خستگی و فرسودگی را تا حدی التیام بخشند، اما باید شرایط کروتا را در نظر گرفت.

او گفت: برای به دست آوردن شادی و خوشحالی آنی، ممکن است یک عمر ناراحتی و پشیمانی را به خودمان و اطرافیان مان تحمیل کنیم و باید یادمان باشد، توانایی کنترل هیجان یکی از مهارت‌های مهم زندگی است.

الماسی افزود: مراقب باشیم به خاطر خودخواهی، یک عمر حسرت را کوله بار خود نسازیم و مراسم شب یلدا را به صورت خانوادگی برگزارنکنیم .

انتهای پیام/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.