رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد استان قزوین گفت: کشاورزان و باغ داران در ۸ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد بیشتر زکات پرداخت کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام باب اله شهسواری رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد استان قزوین گفت: در هشت ماه نخست امسال کشاورزان و باغ داران بیش از ۱۵ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد ۴۰ درصدی برخوردار است.

حجت الاسلام شهسواری افزود: از این میزان بیش از ۱۳ میلیارد تومان معادل ۸۷ درصد برای محرومان هزینه شده است که در برخی مناطق استان این میزان بالاتر هم بوده است.

به گفته او، در هشت ماهه سال جاری بیش از ۳۸۵ میلیون تومان زکات در خرمدشت جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۱۵ درصد رشد برخوردار است همچنین ۶۷ درصد از این مبلغ برای محرومان هزینه شده است.

حجت الاسلام شهسواری با معرفی روحانی تبلیغی موضوع زکات در بخش خرمدشت اظهارکرد: انتظار داریم در حوزه زکات کار تبلیغی چهره به چهره انجام شود و به کشاورزان و باغ داران علاوه بر اصل زکات، در خصوص نوع مصرف زکات و اولویت‌ها هم اطلاع رسانی شود.

وی یادآورشد: کمیته امداد مسئولیت دبیری شورای زکات استان را بر عهده دارد از این رو انتظار داریم با هماهنگی و همراهی سایر دستگاه‌ها از جمله جهاد کشاورزی، شاهد رشد کمی و کیفی زکات در استان باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار