عضو شورای شهر تهران درباره وضعیت آلودگی هوا در روزهای اخیر توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه ۳۰ آذر ماه) برگزار شد، اظهار کرد: علی رغم تعطیلی دانشگاه‌ها و محدود بودن فعالیت بسیاری از اصناف، اما امسال هم شاهد آلودگی هوا هستیم.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت‌های منع تردد، اما مشاهده می‌شود که کماکان با شرایط نامطلوب آب و هوایی از نظر ذرات معلق در هوا و بروز خطرات جدی برای شهروندان مواجه هستیم.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: بر اساس اظهارات رئیس سازمان محیط زیست کشور، از آنجایی که ظرفیت پالایشگاه‌ها از مازوت پر شده و به واسطه تحریم‌های بین المللی کسی خریدارشان نیست، مجبور هستیم تن بدهیم که این مازوت‌ها را در شهر‌ها بسوزانند.


بیشتر بخوانید


نژاد بهرام گفت: نکته قابل توجه این است که رئیس سازمان محیط زیست گفته که آلایندگی ناشی از مازوت میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را تا ۶ برابر افزایش می‌دهد و سوالی که وجود دارد این است که چرا جای ساخت و ایجاد انبار‌های جدید برای نگهداری مازوت، از ریه‌های شهروندان به عنوان انبار مازوت استفاده می‌شود؟

عضو شورای شهر تهران گفت: اینجانب به عنوان نماینده مردم پایتخت در شورای اسلامی شهر تهران، از وزیر نیرو و رئیس سازمان محیط زیست تقاضا می‌کنم، با توجه به اهمیت فوق العاده امر صیانت و حفاظت حداکثری از سلامت مردم، هرچه سریعتر نسبت به این موضوع چاره اندیشی عاجل صورت دهند و نسبت به رفع مسأله اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار