رئیس مجلس گفت: بر اساس تصمیم ستاد کرونایی مجلس، رأی گیری‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

شورای کرونایی مجلس تصمیم به رأی الکترونیکی گرفته استبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه  علنی امروز(یکشنبه،  ۳۰ آذر)، در پاسخ به تذکر محمدرضا صباغیان بافقی درباره رأی‌گیری الکترونیکی اظهار کرد: عجله‌ای در کار نیست و ما عجله‌ای در رأی‌گیری نداشته‌ایم، اما وقتی پای سلامت در میان است مراجع معتبر باید نظر بدهند.

وی افزود: در آیین‌نامه صراحت دارد که رای‌گیری به صورت ورقه‌ای و رأی مخفی باشد و برای شورا‌ها (انتخاب ناظران مجلس در شوراها) هم در آیین‌نامه این موضوع صدق می‌کند، اما با توجه به شرایط کرونایی که در آن به سر می‌بریم و حجم زیاد رای‌گیری توزیع کردن همین رای‌ها و جمع کردن آنها مشکلات بهداشتی ایجاد می‌کند بنابراین در ستاد کرونایی مجلس شورای اسلامی تصمیم‌گیری شد که رأی‌گیری شورا‌ها به صورت الکترونیکی انجام شود.

قالیباف گفت: اگر شرایط کرونایی نبود حتما رای‌گیری با ورقه و مخفی انجام می‌شد، ولی اکنون تصمیم بر این گرفته شده که رأی‌ها به صورت الکترونیکی براساس ماده ۲۱۶ آیین‌نامه انجام شود.

انتخاب نمایندگان ناظر در شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرائم پولشویی و تأمین مالی تروریسم و شورای معادن استان‌ها (در ۸ استان) در دستور کار امروز مجلس است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار