مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان بابیان اینکه ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های زودبازده میامی اختصاص‌یافته است، گفت: رفع محرومیت از این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان در جلسه ویدئو کنفرانسی تسهیلات طرح‌های زودبازده دهیاری‌ها اظهار داشت: طی یک سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های زودبازده میامی اختصاص‌یافته است.

او بابیان اینکه میامی یکی از ۳۱ شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته در کشور است، افزود: اجرای طرح‌های توجیهی و اقتصادی زودبازده در این شهرستان در اولویت تخصیص اعتبار قرار گرفت و در این جلسه نیز پرداخت مبلغ ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات از محل تسهیلات طرح‌های زودبازده دهیاری‌ها، برای تکمیل و راه‌اندازی اقامتگاه بومگردی و گردشگری روستای ابراهیم‌آباد علیا شهرستان میامی مصوب شد.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان با تأکید بر اینکه پیگیری‌ها برای معرفی طرح توجیهی راه‌اندازی یک واحد اقامتگاه بومگردی در روستای ابراهیم‌آباد علیا شهرستان میامی انجام شد، خاطرنشان کرد: بازپرداخت این تسهیلات پنج‌ساله با یک سال تنفس با نرخ هشت درصد است.

صمیمیان با اشاره به اینکه طرح مذکور در زمینی به مساحت ۷۰۰ مترمربع اجرا می‌شود، یادآور شد: زیربنای این طرح ۲۴۶ مترمربع و با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد ریال است که سالانه ظرفیت خدمات‌رسانی به پنج هزار نفر را دارد.

او بابیان اینکه با اجرا و راه‌اندازی این واحد بومگردی، زمینه اشتغال هفت نفر فراهم خواهد شد، تصریح کرد: قرار گرفتن در مسیر ارتباطی غرب به شرق کشور و حجم تردد بالای مسافران و زائران در این مسیر، از ویژگی‌ها و مزیت‌های اقتصادی این طرح است.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.