رئیس پلیس فتای قم گفت:اگر از یک شماره بین‌المللی تماس های از دست رفته داشتید، برای تماس دوباره با آن شماره وسوسه نشوید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سرهنگ علی موالی ،رئیس پلیس فتای قم با بیان این که تماس‌های از دست رفته بین‌المللی یکی از شیوه‌های کلاهبرداران بین‌المللی است، اظهار کرد: شگرد این کلاهبرداران بین‌المللی این‌گونه است که کلاهبرداران ابتدا یک تماس کوتاه با مشترک برقرار  و به سرعت قطع می‌کنند، اما تعداد زیادی از مشترکان تلفن همراه عادت دارند پس از هر تماس ناموفق، اقدام به برقراری تماس با فرد تماس گیرنده کنند؛ به دلیل آن‌که این تماس‌ها از سرشماره‌های بین‌المللی برقرار می‌شود و به محض تماس هزینه‌های سنگینی به مشترک ایرانی تحمیل می‌شود.

او افزود: اغلب این تماس‌ها از کشور‌هایی با هزینه‌های بالای مخابراتی مثل آفریقا است و هدف از این تماس‌ها کسب درآمد‌های غیرقانونی از مشترکین سایر کشورها است.

موالی با بیان این که این شماره‌ها می‌تواند از هر کشوری باشد وهیچ راهی برای شناخت آن‌ها وجود ندارد، گفت: همه چیز به خود فرد بستگی دارد که آیا کنجکاوی او باعث می‌شود تا با شماره مورد نظر تماس بگیرد یا خیر؟ تماس نگرفتن با این شماره‌ها می‌تواند کلاهبرداران را اهداف مجرمانه خود ناکام بگذارد.

رئیس پلیس فتای  قم افزود: اگر از یک شماره بین‌المللی یا غیرمعمول، تماس از دست رفته داشتید، برای تماس دوباره با آن شماره وسوسه نشوید و از برقراری تماس مجدد از دست رفته شماره‏‌های بین‌المللی ناآشنا و نامتعارف جدا خودداری کنید، زیرا در صورت گرفتار شدن مشترک به این مشکل، پرداخت قبوض بر عهده‏ خود اوست.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار