رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: هیچ گونه مماشاتی با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی صورت نخواهد پذیرفت و مسئولان قضایی به ویژه دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌ها مکلف اند در چارچوب قانون با مرتکبین جرایم خاص و خشن قاطعانه برخورد کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامعلی صادقی رییس کل دادگستری خراسان رضوی در جلسه ویدئو کنفرانسی دادستان‌ها و روسای بخش‌های قضایی خراسان رضوی با بیان اینکه هیچ مماشاتی با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی نداریم،گفت: دفاع از حقوق عامه یکی از مهم ترین مواردی است که باید مورد توجه ویژه دادسرا‌ها در استان قرار گیرد، دادستان‌ها باید به عنوان مدعی العموم توجه خاصی به منافع عمومی در تمام حوزه‌ها داشته باشند.

او با تاکید بر اجرای دقیق طرح غربالگری زندانیان، افزود: اقدامات خوبی در این زمینه توسط دادستان عمومی و انقلاب مشهد و سایر مسوولان قضایی به انجام رسیده و باید اقدامات مفید و موثر با جدیت دنبال شود.
بیشتربخوانید


رییس کل دادگستری خراسان رضوی همچنین با تاکید بر اجرای دقیق سیاست‌های ابلاغی ستاد دادگستری استان توسط تمامی مسئولان قضایی ادامه داد: در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های معوق باید عملکرد مناسب و مطلوب داشته باشیم تا پرونده‌های قضایی کاهش یابند.

صادقی با اشاره به شیوع بیماری کرونا نیز بیان کرد: فعالان دستگاه قضایی توانسته‌اند در سایه کار جهادی و تلاش مضاعف این تهدید را به یک فرصت خدمت‌رسانی بویژه در حوزه ارائه خدمات الکترونیک تبدیل کنند و در حال حاضر با هدف توسعه ارائه خدمات قضایی در بستر اینترنت شاهد برگزاری دادگاه‌های مجازی هستیم که نتیجه آن مطلوب و اثربخش است.

او افزود: نظارت مستمر و موثر بر عملکرد‌ها از دیگر سیاست‌های مورد توجه ستاد دادگستری استان است و باید شاهد ارتقای شاخص‌های خدمت‌رسانی در دستگاه قضایی باشیم.

 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.