مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تاکنون حدود هفت هزار میلیارد ریال به همت بخش خصوصی در زیرساخت های ایمنی و حمل و نقل این استان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم نصری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در حمل ‌و نقل خراسان رضوی،گفت: این حجم عظیم از سرمایه گذاری بخش خصوصی در زیرساخت‌هایی همچون مجتمع‌های خدمات رفاهی، شهرک‌های حمل و نقل، پایانه‌های بار، پل‌های عابر پیاده و تابلو‌های تبلیغاتی انجام شده است.

او افزود: ارتقای ایمنی جاده ها، از اولویت‌های مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور است و ورود بخش خصوصی به این حوزه از سال‌ها قبل در دستور کار این سازمان بوده است، از آنجا که مطابق قوانین، احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی، احداث شهرک‌های حمل و نقل، پایانه‌های بار، پل‌های عابر پیاده و بهره برداری از تابلو‌های تبلیغاتی در جاده‌ها توسط دولت ممنوع است این فعالیت‌ها تنها با سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: یکی از بزرگترین شهرک‌های حمل و نقل کشور در شهرستان خواف در دست راه اندازی است که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ظرفیت پذیرش و بارگیری حدود یک هزار دستگاه کامیون در روز را خواهد داشت.

نصری بیان کرد: شهرک حمل و نقل شهرستان تایباد نیز با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد در حال احداث است که با پایان این طرح نیز ظرفیت پذیرش و بارگیری حدود ۵۰۰ دستگاه کامیون در روز در این شهرک ایجاد خواهد شد.

او تصریح کرد: موافقت اصولی احداث شهرک حمل و نقل سبزوار نیز صادر و سرمایه گذار آن در حال پیگیری دریافت مجوز‌های لازم است، همچنین موافقت اصولی احداث پایانه بار در شهرستان‌های نیشابور و تربت‌جام صادر شده که این دو طرح نیز در مرحله اخذ سایر مجوز‌ها می‌باشند. مطالعات احداث پارک لجستیک در تربت‌حیدریه و چناران نیز در دستور کار است که پس از پایان مطالعات وارد فاز جذب سرمایه گذار خواهیم شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با تاکید بر لزوم تامین ایمنی ترددکنندگان در جاده‌ها، اعم از رانندگان و عابران پیاده تاکید کرد: با مشارکت صددرصدی بخش خصوصی، ۲۸ دستگاه پل عابر پیاده با هزینه حدود ۳۵۰ میلیارد ریال در جاده‌های استان ساخته و نصب شده است.

نصری اظهار کرد: ۱۳۷ دستگاه تابلوی تبلیغاتی نیز در حاشیه راه‌های استان نصب و در حال بهره برداری توسط بخش خصوصی است که نصب این تابلو‌ها جز مباحث درآمدزایی، بخشی از مبلمان جاده نیز محسوب می‌شود.

او به تاثیر مستقیم سرمایه گذاری صورت گرفته در ایجاد اشتغال پایدار اشاره و افزود: سرمایه گذاری‌های انجام شده در این بخش‌ها تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ شغل مستقیم ایجاد کرده و پیش‌بینی می‌شود با تکمیل طرح‌های نیمه تمام و جدید، این تعداد به پنج هزار شغل افزایش یابد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: به منظور جذب سرمایه گذاران جدید، ضوابط و حداقل‌های این سازمان برای صدور مجوز‌ها تسهیل شده و در راستای حمایت از سرمایه گذاران نیز تسهیلاتی توسط این سازمان در نظر گرفته شده است که به اغلب سرمایه گذاران تخصیص می‌یابد ضمن اینکه سرمایه گذاران می‌توانند در صورت نیاز و امکان از تسهیلات مرتبط این حوزه در بانک‌ها و سایر دستگاه‌های استان نیز بهره‌مند شوند.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.