مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: نباید از بیماری‌های مزمن و غیر واگیر دستگاه تنفسی غافل شد.

جدی گرفتن بیماری‌های مزمن تنفسی الزامی استراضیه السادات میرمعینی، مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: آسم الرژیک و غیر آلرژیک و بیماری انسداد مزمن ریوی شامل برونشیت مزمن، شایع‌ترین بیماری‌ تنفسی است.

میرمعینی افزود: این بیماری‌ها در آمار جهانی سالانه منجر به ۳/۸میلیون مرگ می‌شود.

او با اشاره به اینکه این بیماری‌ها برای مدت طولانی بیمار را درگیر می‌کند و هزینه زیادی به شکل مستقیم و غیر مستقیم به بیمار تحمیل می‌کند گفت: بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در جهان مبتلا به آسم هستند و هر ده سال شیوع آسم به ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با توجه به بالا بودن مصرف دخانیات و سردسیر بودن استان همدان شیوع این بیماری‌ها در استان همدان از متوسط کشوری کمتر نخواهد بود.

میرمعینی یادآور شد: با توجه به اینکه در دوران همه گیری بیماری کرونا به سر می‌بریم افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی در صورت ابتلا به بیماری کرونا احتمال عوارض بیشتری خواهند داشت و جزو افراد پر خطر محسوب می‌شوند.

او گفت: مبتلا شدن بیماری کرونا در افراد و گروه‌های پرخطر بیشتر است و باید در صورت بروز مشکلات تنفسی مشابه سرماخوردگی به درمان به موقع توجه داشته باشند.

میرمعینی تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا از مراسم شب یلدا در کنار افراد سالمند خانواده اجتناب کنید تا سلامتی آن‌ها به خطر نیفتد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.