رئیس اداره معین اقتصادی شهرداری مشهد گفت: با هدف معرفی هنرمندان صنایع دستی سنگ سرپانتین، اولین رویداد سنگ و قلم به همت معین اقتصادی شهرداری مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ناصرفهیمی رئیس اداره معین اقتصادی شهرداری مشهد گفت:برای اولین بار رویداد سنگ و قلم را با هدف معرفی آثار هنرمندان صنایع دستی سنگ سرپانتین و حمایت از فعالیت‌های بخش خصوصی دراین حوزه مهم، برگزار میشود.

او افزود: ۲۶ باکس در ایستگاه‌های قطار شهری مشهد از آثار کارگاه‌های تولید مصنوعات سنگ سرپانتین با همکاری شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد ازروز‌های پایانی آذر ماه به نمایش عموم گذاشته شده و تا پایان دیماه ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره معین اقتصادی شهرداری مشهد با اشاره به تلاش برای رسیدن به سوغات ویژه شهر مشهد، ادامه داد: با توجه به وجود معادن سنگ سرپانتین (هرکاره) در مشهد به عنوان تنها معدن فعال، تعداد زیاد کارگاه تولید مصنوعات سنگ هرکاره و هنرمندان این بخش و روایت امام رضا (ع) در عیون اخبار الرضا (ع) در خصوص سنگ هرکاره، این ضرورت را به وجود آورده است که مصنوعات این سنگ در سبد سوغات زائر قرار گیرد.

فهیمی بیان کرد: هنرمندان این صنعت می‌توانند برای نمایش آثار خود در مکان‌های پیش بینی شده از طریق شماره تماس ۳۱۲۹۱۹۳۶ اداره معین اقتصادی شهرداری مشهد اعلام امادگی نمایند.

او تصریح کرد: این رویداد با همکاری اداره معین اقتصادی شهرداری مشهد، شرکت بهره برداری قطارشهری و سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار