رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از آغاز عملیات درختکاری و تقویت پوشش گیاهی منابع طبیعی استان خبر داد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به شروع عملیات درختکاری و تقویت پوشش گیاهی در منابع طبیعی استان از چند روز گذشته، گفت : کار نهال کاری و تقویت پوشش گیاهی منابع طبیعی استان بسته به شرایط اقلیمی از نقاط مختلف آغاز شده و تا قبل از شروع فصل یخبندان ادامه خواهد داشت.

او گفت : جنگل کاری اقتصادی، زراعت چوب و احیا و غنی سازی جنگل‌های زاگرس از جمله مهمترین رویکرد‌های طرح  تقویت پوشش گیاهی است که در منابع طبیعی استان اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح جنگل‌کاری مشارکتی اقتصادی در منابع طبیعی استان، افزود: این طرح پارسال در سطح ۳۰۰ هکتار از منابع طبیعی استان اجرایی شد و امسال در سطح دو هزار هکتار از عرصه‌های فاقد پوشش جنگلی در منابع طبیعی استان اجرایی خواهد شد.

جلیلیان عمده نهال‌های مورد استفاده در اجرای این طرح را شامل بادام جنگلی، زالزالک، گلابی جنگلی و توت عنوان کرد.

او ادامه داد: امسال احیا، غنی سازی، حفاظت، مرمت و بازسازی ۲۵۰ هکتار از اراضی جنگلی استان با گونه‌های ارژن، تنگرس، زالزالک و بلوط در دستور کار قرار دارد که این طرح پارسال در سطح ۱۰۰ هکتار در استان اجرایی شد.

جلیلیان با اشاره به آغاز اجرای طرح زراعت چوب در منابع طبیعی استان، گفت: در حالی که پارسال طرح زراعت چوب در سطح ۳۰۰ هکتار در استان انجام شد، امسال قرار است این طرح در سطح ۷۰۰ هکتار در استان اجرایی شود.

او گفت: در زراعت چوب در مناطق گرمسیر استان گونه اکالیپتوس و در مناطق سردسیر گونه صنوبر توسعه می‌یابد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.