با توجه به تعدد برنامه‌ها و مشغله‌های نماینده مجلس ، نمایندگان باید در پایان هر ۳ یا ۴ ماه در نشستی با اصحاب رسانه به ارائه و تشریح عملکرد خود بپردازند.

جعفری مدیر خبرگزاری فارس خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: نمایندگان باید در بازه‌ های مشخص در نشستی خبری یا در بستر شبکه‌ های اجتماعی به تشریح دستاورد‌ های خود در چهار محور طرح‌ های ارائه شده، طرح‌ های امضا شده، سوالات از مسئولین در کمیسیون‌ ها و تشریح اقدامات خود برای حل مشکلات مردم حوزه انتخابیه متبوع بپردازند.

او افزود : گفت و گو‌های زنده به دلیل زمانبر بودن تحقق برخی وعده‌ ها و همچنین بررسی و تصویب یک قانون، بازه هاب کوتاه ، بازه مناسبی نیست، اما نماینده قطعا باید در رابطه با مسائل مختلف موجود در صحن علنی مجلس و موضوعات روز حوزه انتخابیه خود با اصحاب رسانه در بازه‌ های زمانی معین گفت و گو کند.

جعفری بیان کرد : برخی نماینده‌ها در فضای مجازی صرفاً به گزارش دیدارهای خود با مردم حوزه انتخابیه در نقاط مختلف پرداخته و به آن ضریب می‌دهند، اما قطعا این مسئله کافی نیست و انتظار این است نماینده محترم در پیوست این گزارشات، به تشریح پیگیری‌های بعدی خود جهت حل مشکلات مردم در این دیدارها بپردازد و از حرکات پوپولیستی پرهیز کند. همچنین با دوری از وعده‌های نامتناسب با شأن و جایگاه نمایندگی، از مهمترین وظیفه خود که قانونگذاری و نظارت مستمر بر اجرای صحیح آن قانون است غافل نشود.


بیشتر بخوانید


مدیر خبرگزاری فارس خراسان جنوبی گفت : جمع نمایندگان خراسان‌جنوبی تاکنون در پیگیری‌ احقاق حقوق مردم حوزه انتخابیه خود اقدامات جدی و اثربخشی داشته‌اند، اما باز هم لازم است در مورد مهم‌ترین وظیفه خود یعنی قانون‌گذاری و نظارت مستمر بر اجرای صحیح آن که عمده مشکلات کشور و همچنین حوزه انتخابیه به آن برمی‌گردد تلاش مؤثرتری داشته و در این مورد به مردم گزارش بدهند.

شفاف سازی عملکرد به وسیله مشاور رسانه ای

او ادامه داد : نماینده باید در راستای شفاف‌سازی عملکرد خود در مجلس شورای اسلامی با انتخاب هوشمندانه یک مشاور رسانه‌ای و مسؤول روابط عمومی مناسب، بیشترین تعامل و همکاری را با رسانه‌ها داشته و با تعیین یک بازه زمانی مشخص در ایام هفته به پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران بپردازد.

جعفری افزود: با حمایت فعالان فضای مجازی استان تنها نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان از این درخواست استقبال کرده و به ارائه این گزارش در جمع اصحاب رسانه استان پرداخت.

مدیر خبرگزاری فارس خراسان جنوبی افزود : انتظار می‌رود یک نماینده در پایان دوره چهارساله خود، با شناسایی مشکلات و موانع جدی توسعه حوزه انتخابیه خود در سطح استانی و همچنین مشکلات موجود در سطح کلان کشوری در طول مدت نمایندگی خود، مشارکت فعالی در ارائه طرح‌های کارشناسی گوناگون و پیگیری برای تبدیل شدن آن به قانون برای حل این مسائل و مشکلات داشته باشد چرا که امروز بسیاری از مشکلات موجود در سطح جامعه به دلیل نبود قانون مناسب و یا عدم اجرای صحیح آن است که مجلس شورای اسلامی نقش مهمی در این مسئله داشته و خواهد داشت، چراکه به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) مجلس در رأس امور است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.